Az LP-n szereplő tíz dal közül hármat a közönség eddig csak egyszer hallhatott, méghozzá tavaly decemberben a Timeless első előadásán, a Magyar Zene Házában. A MGC egy Madonna Vogue-ja inspirálta pophimnusz; a 00N az album intrója és egyben Gloria manifesztója; az LHW pedig egy technoid szerelmeslevél, a lemezt lezáró búcsúdal. Az LHW élő felvételét a mai naptól mi is megnézhetjük, ugyanis a teljes előadást rögzítették. Láng Alexandra, Vaszari Júlia és Kőrösi Máté (a Dívák című dokumentumfilm és WeAreGloria TPR című klipjének rendezője) saját, illetve a helyszín és a közönség felvételeinek felhasználásával készített videósorozatot a koncertről, amely elérhető WeAreGloria YouTube-csatornáján.
Bár a dalok már korábban elkészültek, az album mégis akkor nyerte el végleges formáját, amikor Dányi Krisztina belemélyedt a közös munkába Cuhorka Emese koreográfussal és Göndör László rendezővel. A tracklist végső sorrendjét ugyanis a Timeless-előadás narratívájának megfelelően rakták össze. Krisztina számára a lemez és az előadás anyaga szorosan összefonódik, hiszen ugyanazok a dolgok inspirálták mindkettőt: a metamodernizmus, a digitális kapitalizmus árnyoldalai, az AI ipar előretörése és az a szorongás, amivel általában a jövőnkre gondolunk.
„2018-ban olvastam egy érdekes cikket Douglas Rushkoff médiateoretikus-írótól, ami nagyon jól összefoglalja ezt. Felhívja a figyelmet arra, hogy egyre kevésbé tekintünk úgy a jövőre, mint ami a jelenkori döntéseink egyenes következménye: ehelyett inkább egy előre elrendelt forgatókönyvvé vált, amit aztán passzívan megélünk. Én ezzel az egész projekttel szeretnék visszakanyarodni a személyes jelenlét és az egyéni döntések fontosságához” – magyarázza Krisztina.
Ez a koncepció áll mind az album, mind az előadás középpontjában; hogy Gloria megmutassa, ő is egy közülünk: ugyanazokkal a problémákkal és érzésekkel küzd, mint mindannyian. Szeretne rávezetni minket arra, hogy ezen csakis mi változtathatunk – a WRD című dal például egyenesen felszólít erre. A TPR pedig azt az érzést segít feldolgozni, amit a nagyobb változások után érzünk: rendben, ismét meghaladtuk saját magunkat, és most hogyan tovább?
A kettősség egyébként végig jellemző a Timelessre: az LVS középpontjában az áll, hogy bár vágyunk a bensőséges kapcsolatokra, mégis rettegünk a velük járó intimitástól és sebezhetőségtől; az SVN pedig az elvárások és a valóság közötti ellentéteket feszegeti.
És hogy miért éppen WeAreGloriára változott GLORIA neve? Krisztina úgy érezte, hogy az előadásokon, koncerteken megvan a lehetősége arra, hogy személyesen is interakcióba lépjen közönségével, de szeretné, hogy dalai nem közösségi élményként is azt az érzést keltsék, hogy nem vagyunk egyedül.
A Timeless a mai naptól elérhető minden digitális platformon.