A Dope Calypso triója a kezdetektől kínosan figyel a megjelenésére – Killdozer című, elképesztő látványvilágú kisfilmjükkel például bezsebelték tavaly a Magyar Klipszemle Legjobb rendezés díját, illetve a francia székhelyű Red Movie Awards Legjobb videoklip díját is. Saját bevallásuk szerint minden fotózáson alapkellékük a ködgép, a ventilátor, a stroboszkóp, valamint a babaolaj, most ezt spékelték meg parókával, hálós toppal, szegecses kiegészítőkkel, láncokkal és feszes bőrcuccokkal.
És persze legpárásabb tekintetüket sem hagyták otthon. Hogy ezek igazán ízlésesen legyenek összepárosítva, Nemes Zoé stylistot hívták segítségül. Nem csoda tehát, hogy az így készült promóciós kisfilmeket az Instagram a szexuális túlfűtöttségre hivatkozva korlátozta.
A vad külsőségekhez persze azért tartalom is bőven társul: a Giddy Up egy feszes, mégis szerteágazó lemez lett, amin a Dope Calypso eszköztárában eddig sosem fellelhető hangszerek (pl. trombita vagy a koto nevű különleges japán hangszer) is felcsendülnek. Nehéz lenne összefoglalni azt a sok fajta inspirációt, ami a Giddy Up lemezen összpontosult, ezért a zenekar frontemberét, Sarkadi Miklóst idézzük:
„Bámulatosan fülbemászó, kizárólag eposzi síkokon történő űrcsatabárdos galoppozás az egész, amit természetesen a Föld populációjának pár ezreléke lenne képes észlelni, ennyit az értelmes élet kialakulásáról. Valaki a messiást várja, mi a zenei érzékkel megáldott ember eljövetelét (Homo Musicalis). Van olyan dal a lemezen, ami olyan, hogy ha Billy Idol cyberpunk lemeze sikeres lett volna, és nem a karrierjének azonnali vége, akkor ilyen dalokat írtak volna neki.
Van olyan szám is, amiben eredetileg kb. úgy akartam énekelni, mint Elvis, de határozottan forgott a sírjában tőle, és olyan is, ami miatt Meat Loaf szelleme a vállunkon sír, hogy miért nem hagyja senki zongorázni benne. A második klipes dalunk pedig például egy csontig hatoló, érzelmek bélhúrjain arpeggióban hárfázó dal arról, hogy lesznek halálosan és visszavonhatatlanul szerelmesek a here kromoszóma-aberrációban szenvedő férfiak, míg a gyász fel nem emészti őket.”
A Giddy Up tehát újabb ékköve a Dope Calypso diszkográfiájának, amit március 2-án az Akváriumban élőben is bemutatnak. Valószínűleg szűk bőrszerkókból a színpadon sem lesz hiány!