Munkahelyi érvényesülési kisokos

2018. március 23. |

Partick King társalgási coach néhány évvel ezelőtt megjelent “Conversation Tactics: Workplace Strategies” című könyvéből gyűjtöttünk ki 7 tippet amelyek segítenek abban, hogy úgy kommunikáljunk, hogy tudásunkat és rátermettségünket mások is értékeljék.

Történt veled olyan, hogy mást léptettek elő helyetted, pedig te alkalmasabb lettél volna a feladatra, vagy érezted úgy, hogy nehezen tudsz beilleszkedni a munkahelyeden, netán azt, hogy nem értékelnek igazán? A szakmai előmenetelt nem csak az befolyásolja, hogy milyen jól dolgozol, hanem az is, hogy hogyan kommunikálsz és hogyan tudod magad megkedveltetni. Ha szeretnéd felturbózni a karriered, próbálj ki a következő tippekből adott helyzetben egyet-egyet.

Fotó: Unsplash/Daria Nepriakhina
 1. Tegyél jó benyomást a főnökre vagy ügyfélre: nézz körül az irodájában valamilyen személyes tárgy, fénykép vagy díj után, és kérdezz rá. Ha olyan témáról beszélteted, ami közel áll a szívéhez, ráadásul ehhez még kapcsolódni is tudsz, valószínűleg sikerült megolvasztanod a jeget. Ha végképp nem találsz semmit, kérdezd meg mit csinált a hétvégén.

2. Tiszta feltételek: egy feladat kiosztásánál mondd el az elvárásaidat, állíts köztes határidőket, tisztázd, hogy a megbeszéléseken csak a nagyobb problémákat fogjátok érinteni, és minden mást később lesz lehetőség megbeszélni. A megbeszélések után küldj ki frissített memót.

3. Okosan kérj szívességet: ajánlj fel valamit cserébe, dicsérd meg az illetőt és magyarázd el, hogy miért van szükséged éppen az ő segítségére.

4. Kezeld jól az áskálódókat: ha kritika ér, kérj pontos információkat arról, hogy mi a gond a munkáddal. A saját álláspontod védelmében neked is pontos adatokkal kell érvelned. Ha tovább folytatódik a támadás, kérdezz rá, hogy az illető tulajdonképpen miért teszi ezt.

Fotó: Unsplash/rawpixel.com

5. Keltsd fel a figyelmet a megbeszéléseken: kezdd kötetlen, hétköznapi vagy vicces témával, ami érinti a résztvevőket, készülj kérdésekkel, utalj az előtted felszólalók mondandójára, és a hozzászólásod végén kérj visszajelzéseket.

6. Vedd figyelembe a főnököd stílusát: beszélj a főnököddel az ő stílusához mérten. Akár a rövid, tömör, lényegre törő összefoglalókat szereti, vagy a részletes, hosszú beszámolókat, a mondandódat alakítsd aszerint.

7. Kritizálj hatékonyan: légy konkrét, és magyarázd el, hogy mi a hatása az illető által elkövetett hibának, vagy rossz viselkedésnek. Nem árt, ha a kritika mellé valamilyen dicséretet is megfogalmazol.

Összeállította: Maróti Emese, a Central Médiaakadémia gyakornoka

Szólj hozzá te is!

Még több Lélek