A szabásvonalakban és sziluettekben fellelhető a gyermeki játékosság – fodrok, kivágások, kapucni formájában–, új értelmet nyer. A fodrok itt már nem díszítő, hanem funkcionális szerepet kapnak. A kivágások egy-egy testrészt finoman kiemelnek és szimbolikus jelentést is hordoznak, a tervező szerint az emlékek hiányos részeit jelképezik.
Az új kollekció három imidzsdarabján kézi hímzések találhatóak, melyek a tervező gyermekkori naplójából kiragadott mondatok. Ezek a mondatok újra és újra aktuálissá válnak, ahogy a divat egyes korszakai visszatérnek. A hímzések a ruhák belső oldalán találhatóak, ezzel szimbolizálva az ember belső, személyes értékeit, melyeket csak akkor ismerhetünk meg, ha közelebb kerülünk egymáshoz. Az ilyen megismerések adják az alapját a mély, fenntartható kapcsolatoknak.
Az új kollekciónak központi gondolatát a színek, a színek harmóniájának együtthatása, egyenrangúsága adja. A ruhák színe egy fontos és aktuális kérdésre hívja fel a figyelmet: a rasszizmusra és az ellene való fellépésre. (Az Alma Vetlényi márka egy kampányt is indított a Rasszizmus Elleni Világnapon mely már nemzetközi visszhangot is kapott.)
A kollekció a természetes nőisesség híveit kívánja megszólítani. Azokat a nőket, akik a tudatos életmódjukat és a fenntartható értékeket öltözködésükön keresztül is szeretnék kifejezni és képviselni. A fenntartható és etikus divat hazai képviselőjeként a ruhadarabok fontos részét képezi a természetes anyaghasználat – ez esetben hernyóselyem és pamut –, valamint a szabászati hulladékgazdálkodás elvein alapuló kivitelezési folyamat.
Kreatív Direction: Vetlényi Alma
Fotó: Albert Alianna
Smink: Papp Szandra és Dés Bianka
Modell: Panna és Csilla Attractive Models
Cipő: Vagabond
Showroom: 1016, Bp. Mészáros utca 2. Bejelentkezés telefonon illetve e-mailen.