Iggy Pop és a H&M a fenntartható divatért kampányolnak

2015. szeptember 15.
Idén szeptemberben a H&M 16 új, farmerből készült ruhadarabot mutat be, amelyek a márka ruhagyűjtési kezdeményezéséből származó, újrahasznosított pamutból készültek. Az “Indítsuk újra a kört!” kollekció a H&M legújabb lépése a fenntarthatóbb divatért. A nőknek, férfiaknak és gyermekeknek készült darabok a világ minden H&M üzletében és online is elérhetők. A kezdeményezéshez egy szuper kisfilm is készült, melyben a legendás Iggy Pop is feltűnik!

Az új farmerkollekció, mely újrahasznosított pamutból és biopamutból készült, a nők számára három különböző stílusú farmert tartalmaz a skinny-től a „girlfriend” fazonig, valamint farmerdzsekit, kertésznadrágot és overállt. A férfiaknak szánt darabok között dzseki, két slim fazonú farmernadrág és jogging szerepel. A gyermekeknek is készültek újrahasznosított anyagból darabok, úgy mint a zipzáras kapucnis pulcsi aranyos állatfülekkel, a térdénél flitteres szűkszárú nadrág vagy a farmering. A kollekció indulásához egy iszonyúan kreatív kisfilm is készült, melynek üzenete annyi „mindegy mit csinálsz, a divatban csak egy szabály létezik: hasznosítsd újra a ruháidat!”

A H&M legújabb kezdeményezése, az “Indítsuk újra a kört!” (“Close the loop”) a fenntarthatóbb divat jegyében jött létre. A vállalat célja, hogy minél több ruhát a különböző anyagok és termékek újbóli felhasználásával és újrahasznosításával állítson elő, ezáltal csökkentve az igényt az új alapanyagok iránt. Ezáltal ugyanis jócskán csökkenthető a víz- és energiafogyasztás, valamint a vegyi anyagok felhasználása is.

A H&M vásárlók 2013 óta világszerte bármelyik üzletbe visszavihetik megunt és nem használt ruhadarabjaikat, márkától függetlenül, a vállalat ruhagyűjtési kezdeményezésének részeként. Ez idáig, több mint 14 ezer tonna ruha gyűlt így össze világszerte. Jelenleg a H&M 20% újrahasznosított pamutot tud az így összegyűjtött ruhákból felhasználni, és folyamatosan új technológiákat fejleszt, hogy ezt az arányt növelje anélkül, hogy az a minőség rovására menne. A H&M célja, hogy 2014-hez képest 300%-kal növelje azoknak a ruháknak a számát, melyek legalább 20% újrahasznosított anyagból készülnek.