A pekingi dizájner és képzőművész, Zhijun Wang 2013-ben kezdett el különleges maszkokat gyártani, országa nagy fokú légszennyezettségére reagálva. Legismertebb munkái a cipőkből átalakított sneaker-maszkok, amelyeket többek között a New York-i MoMÁ-ban és magas presztizsű magángyűjteményekben őriznek.
Wangot elsősorban az izgatja, hogy a különböző ismert tárgyak (például a dizájn fétistárgyainak számító sneakerek) hogyan vedlik le eredeti, elsősorban esztétikai értéküket, és válnak funkcionális darabbá, az indusztrializálódott környezet zord körülményeinek behódolva. Ezúttal egy szintén ikonikus darabot, az Ikea Frakta bevásárlótáskáját gondolta újra – ez 2017-ben robbant be a divatvilágba a Balenciagának hála, Wang pedig már akkor készített belőle maszkot, most azonban a koronavírus-járvány idején újragondolta a dizájnt, egy kicsit különlegesebb verzióban.
DesignBoom