Fotó: Unsplash.com
Nemrégiben több divatóriás is kiállt az állati eredetű anyagok felhasználása ellen: az ASOS bejelentette, hogy nem lesz több kasmír, mohair, selyem és toll az oldalán, a Gucci lemondott a szőrméről és a vegán életmódra váltó Tom Ford is bejelntette, hogy igyekszik állatbarátabbá tenni márkáját.
A kozmetikai iparban is számos márkát találunk, akik keményen harcolnak az állatkísérletek ellen, de ma már sokan azt gondolják, ezek betiltását globális irányelvvé kellene tenni a szektorban. Nemrégiben a világ egyik vezető cégének számí Unilver kampányolt ennek érdekében: az EU ugyan betiltotta a kozmetikai termékek állatokon való tesztelését, a Cruelty Free International kutatása szerint még így is lvente 115 millió állatot használ a kozmetikai ipar ilyen célokra.
Az Unilever döntése máris sokat számíthat ebben, hiszen a cég 57 kozmetikai márkát birtokol: legnépszeűbb márkájuk, a Dove épp néhány napja kapta meg curelty-free státuszát. „Több, mint 35 ország tiltotta már be a kozmetikumok állatokon való tesztelését, és már 30 évnyi tapasztalatunk és világszerte 50 partnetünk van a termékek állatkísérleteket nélkülöző fejlesztésében” – magyarázta az Unilever képviselője. „Nyitottak vagyunk rá, hogy megosszuk a tapasztalatainkat és hogy együttműködést ajánljunk az érdekelteknek.”