Új zero waste platformon vehetjük meg kedvenc termékeinket

2019. január 30.
Sokan szeretnének környezettudatosabban élni, de nehezen mondanak le régi kedvenc termékeikről - épp nekik segítene a Loop, a népszerű márkákat összegyűjtő és kizöldítő öko-platform.

A zero waste életmód igenis sok lemondással jár, mert bár a bulgurt, a zöldséget vagy az olíva olajat még viszonylag egyszerűen beszerezhetjük csomagolásmentesen, kedvenc márkáink előrecsomagolt termékeire nincsenek igazán zöld alternatívák. De tavasszal a New York és Párizs közelében élők már fém dobozból kanalazhatják kedvenc Haagen-Dazs fagylaltjukat, majd megvárják, hogy begyűjtsék a pohárkát, ami a megfelelő tisztítás és sterilizálás után a következő emberhez kerülhet.

Nagyjából ez a Loop környezettudatos koncepciója: olyan zöld platformot szolgáltatni, ami átalakítja fogyasztói szokásainkat, anélkül, hogy bizonyos termékekről le kellene mondanunk. Tom Szaky, CEO egyben a TerraCylcle megalapítója is, ami nehezen újrahasznosítható termékek feldolgozásával foglalkozik – tavasztól ezt a céget is beállítja a Loop mögé, hogy segítse a munkáját. A Loop koncepciója viszont már túllép az újrahasznosításon és inkább a továbbhasznosításra fekteti a hangsúlyt: olyan tartós, új köntösbe akarják öltöztetni a mindennapokban használt termékeket, például Axe dezodorokat vagy Dove samponokat, amiket életünk végig használhatunk a folyamatos utántöltés mellett. Vagy ha az életünk végéig talán túlzás is lenne, az biztos, hogy az új ökocsomagolásokat legalább 100 alkalmas használatra tervezték. Hogy a zöld életmód a lehető legkényelmesebb legyen, az utántöltésre váró, vagy már nem használt tartókat futárszolgálat szedné össze a háztartásokból és szállítaná a központba, ahol a megfelelő kezelés után újra használatba kerülhetnek valaki másnál. Szaky úgy fogalmaz, a lényeg nem az, hogy fogyasztóként megváltoztassuk szokásainkat, hanem egy olyan rendszer létrehozása, amiben szinte észrevétlenül válunk környezettudatossá.

Ezzel azért lehet vitatkozni, hiszen egyrészt egy futárszolgálatot alkalmazó, gyárakat működtető, és zöldülés ide vagy oda, de mégis termékeket gyártó cég még mindig nem a legkörnyezettudatosabb megoldás, arról nem is beszélve, hogy ez a lényegen, a vásárlói attitűdön nem változtat. A környezettudatos élet valóban lemondásokkal jár, de nem is baj, ha megtanulunk áldozatokat hozni a bolygónkért, hiszen úgy sokkal mélyebben gyökerező szemléletváltás indulhat meg bennünk.