Az Alapítvány felkérésére volt, aki mesét írt, volt, aki verset, és olyan is, aki egy-egy saját történet vagy monológ formájában mondta el a gondolatait vagy véleményét a családokról. Az elkészült alkotásokban a szerzők arról vallanak, hogy számukra mit jelent a család, miért sokfélék a családok, és mit jelentenek a gyerekeknek. A videókat a héten a Szivárványcsaládokért Alapítvány Facebook-oldalán osztják meg folyamatosan.
„Néha a legegyszerűbb dolgokról a legnehezebb beszélni, ezért arra gondoltunk, hogy ezúttal nem próbáljuk meg magunk elmondani, hogy mit jelent az, hogy család, hanem megkérjük erre a magyar kortárs irodalom nagyjait – mondta el Pál Márton az Alapítvány képviselője. – Szerettünk volna egy olyan kampányt létrehozni, ami nemcsak önmagában áll meg, hanem az aktualitásán túlmutatóan is maradandó értéket teremt. Ezek az írások egymás mellé helyezve önmagukban azok.”
A felkért szerzők legalább annyira sokszínűek, mint maguk a családok a való életben. Van köztük író, meseíró, költő, műfordító. Van nő, férfi, házaspár, nagycsaládos, elvált, örökbefogadó szülő és az LMBTQ közösség tagja. A résztvevők: Berg Judit, Dániel András, Dragomán György, Fiala Borcsa, Finy Petra, Grecsó Krisztián, Nádasdy Ádám, Nádori Lídia, Parti Nagy Lajos, Péterfy Gergely, Péterfy-Novák Éva, Szabó T. Anna és Tompa Andrea.
Az Alapítvány azért időzítette a gyereknap elé legújabb kampányát, mert ez a gyerekek és a családok ünnepe. Ez pedig egy jó alkalom arra, hogy beszéljünk arról a sok száz gyerekről, akik ma is szivárványcsaládokban élnek Magyarországon. És akiknek – ugyanúgy, ahogy a világ összes gyermekének – az a legfontosabb, hogy szeretetteljes környezetben, családban nőjenek fel.
A Szivárványcsaládokért Alapítvány a Háttér Társasággal közösen tavaly ősszel indított kampányt, amelyben gyűlölködő, bántó, névtelenül feltett kérdésekre válaszoltak szivárványszülők és szakértők. Néhány hét alatt a legnagyobb elérésű magyar influenszerek álltak ki a kezdeményezés mellett, mint például az RTL műsorvezetője, Istenes Bence, Ördög Nóra, a TV2 arca vagy később Gulácsi Péter, a magyar válogatott kapusa. Februárban, a második kampányukban több mint 150 márka (többek között mi, a Marie Claire szerkesztősége is), cég és nagykövetség állt ki a családok sokszínűsége mellett.
Fotó: Getty Images