A most indult kampány fő üzenete az, hogy #ugyanaz. Azért választották ezt, mert a szivárványcsaládok életében ugyanaz a törődés, ugyanaz a szeretet és ugyanaz az aggódás van jelen, mint az összes magyar családéban. Ennek bemutatására három hétköznapi szituációt választottak: aggódás az orvosnál, szurkolás a gyerek sportmérkőzésén vagy éppen a családok esti rutinja. Ezeken a helyzeteken keresztül mutatják be, hogy ami számít, abban nincs különbség. A család az család.
A kampányt az alapítvány a gyermekjogok nemzetközi világnapjára időzítette.
„Azt akartuk megmutatni, hogy miközben a családjaink a hétköznapokban nem különböznek a többi családtól, a gyerekeinknek még sincsenek azonos jogaik – mondta Pál Márton, a Szivárványcsaládokért Alapítvány kurátora. – Például csak az egyik, a hivatalosan bejegyzett szülő után örökölhetnek, a másik szülő után nem jogosultak tartásdíjra, ha pedig orvoshoz kell vinni őket, akkor is csak az egyik szülő kaphat információt arról, hogy mi van a gyerekükkel.”
A párbeszéd részeként pedig a Szivárványcsaládok Alapítvány közösségi felületein elismert szakértők és szervezetek mondják el a véleményüket, köztük a UNICEF, a Gyermekjogi Civil Koalíció, a Háttér Társaság, Székely Zsuzsanna gyermekvédelmi-örökbefogadási szakember, Bojti Andrea gyerekpszichológus vagy Perintfalvi Rita teológus.
A filmekben szereplő plüssfigurákat a Szivárványcsaládokért Alapítvány felkérésére Agócs Írisz, a Maszat mesekönyvek illusztrátora tervezte. A bábuk hangját pedig Kovács Patrícia színésznő és Kulka János adják. A film koncepcióján és megvalósításán az ország legnagyobb kreatív műhelye, a Publicis Groupe Hungary, a Szivárványcsaládokért Alapítvány munkáját támogató ügynökség dolgozott.
A Szivárványcsaládokért Alapítvány tavaly novemberben indította a „család az család” kampányt és mozgalmat, amely mellett több tízezer ember és több száz híresség állt ki. Köztük az RTL Klub műsorvezetője, Istenes Bence, a TV2 arca Ördög Nóra, vagy a magyar labdarúgó válogatott kapusa, Gulácsi Péter. A kampányhoz idén februárban több mint 150 cég, márka és 10 nagykövetség is csatlakozott. Az alapítvány az idei gyereknapra adta ki a „Micsoda család” című mesekönyvet, amely az első szivárványcsaládok életéről szóló gyerekkönyv Magyarországon.
Nézd meg a videókat!
További információ: www.acsaladazcsalad.hu