Ha végignézünk kedvenc kozmetikai márkáink kínálatán, talán nem is tűnik fel, hogy a millió színben kapható alapozók között nem nagyon találunk fekete vagy sötétbarna árnyalatot. Fehér bőrre a púderestől a hab állagúig, a könnyed fedéstől a bombabiztos takarásig, a BB-krémektől a CC-krémekig ezerféle árnyalat közül válogathatunk, de valahogy a görögországi nyaralásról hazatérő kaukázusi lány bőrszínénél megtorpan a színskála, és a sötétebb tónusok felé már nemigen mozdul el. 2017-ben ez végre változásnak indult.
A tavalyi év leghangosabb sikere Rihannáé volt a Fenty Beauty-val, amit a világ számos országában megtelepedett Sephora forgalmaz. Rihanna márkája szeptemberben startolt, de a 40 árnyalatban kapható Pro Filt’r Soft Matte Longwear alapozója szinte rögtön annyira népszerű lett, hogy az Instagramot hamarosan elárasztották a teljesen kifosztott Fenty pultok, amikből történetesen épp a sötét árnyalatokat vásárolták fel. Az énekesnő kiállását aztán több híresség is követte, például Kylie Jenner, aki 30 folyékony korrektorral, köztük egészen sötét árnyalatokkal bővítette a Kylie Cosmetics kollekcióját.
Fotó: Profimedia – Red Dot
Persze nem csak néhány sötétebb alapozóról van szó, mikor a kozmetikai ipar átalakulásáról beszélünk. Tavaly több nagy márka választott színes bőrű lányt kampánya arcának: a CoverGirl például Ayesha Curry tévés séffel és modellel reklámozott, a világszerte népszerű M.A.C. pedig Taraji P. Henson színésznővel együttműködve dobta piacra „Viva La Glam” kollekcióját, ami kimondottan színes lányoknak álmodta a bronzos árnyalatokat.
A „mozgalomhoz” az is sokat hozzáadott, hogy olyan igazi presztízst képviselő high end márkák is változtattak szemléletmódjukon, mint a Laura Mercier, aki a kultikus alapozóit a sötétebb „Truffle” és „Nutmeg” árnyalatokkal egészítette ki.
Ennek pedig nem csak praktikus jelentősége van, – persze az is, hiszen rengeteg sötét bőrű lány pont a tavalyi év új termékeinek hatására fakadt ki az interneten arról, mennyire nehéz a bőrszínéhez passzoló alapozót találnia – hanem azt is mutatja, hogy az a szemléletmód, ami ijesztően természetesnek vette, hogy a szépségipar termékeit kizárólag a fehér nők igényeihez kell igazítani, végre gyökeresen megváltozni látszik.