A ’60-as évekre tinédzserré érett baby-boom generáció a szépségipar és a divat teljes átalakulását hívta életre. A divat fővárosa London lett, ahol a zeneipar a legnagyobb inspiráló erő a fiatalok körében. A beat-nemzedék 1962. október 24-én a Beatles Love Me Do című kislemezének megjelenésével kezdi meg szárnyalását. A gazdaságot mozgató üzleti szereplők hamar felismerik, hogy az új vásárlói erő nem más, mint a megváltozott érdeklődésű fiatalság. A brit Twiggy-nek és kortársainak szenvtelen és minden addigi szokást felrúgó világnézetét tükrözi többek között a miniszoknya őrület, a rövid Sassoon hajvágás és a színes, figurális smink-divat.
Twiggy címlapfotóin óriási, kékre festett banán szemekkel és giga méretű szempillákkal pózolt, ami nagy hatással volt a nőkre. A műszempilla és a pillák sokszor rajzolt eltúlzása ennek a korszaknak ikonikus jegyévé vált. Napjaink divatja ezt a klasszikust értelmezte újból. Lássuk a mai pilla-sikket: