Fotó: Hey Beauti Magazine – Unsplash
Pár éve még sokan félve nyitották ki a pénztárcájukat, pontosabban adták meg adataikat, kártyaadataikat egy-egy sminkes alapdarabért, szezonális újdonságért még akkor is, ha Magyarországról történt a szállítás, nem beszélve Angliáról, Sanghajról vagy az Egyesült Államokról. Mára ez igencsak megváltozott: az e-kereskedelem szépségpiaci szakosztálya, ezen belül is elsősorban a dekorkozmetikai termékek értékesítése óriási fejlődésen ment keresztül.
A Lippe Taylor amerikai PR-ügynökség adatai alapján hamarosan a kisebbséghez tartozik az, aki még nem vett online sminket. A kutatásukból kiderült, hogy a nők 56 százaléka inkább online vesz dekorkozmetikai kedvenceket, és csak 29 százalékuk ragaszkodik a személyes vásárlás élményéhez. A francia nők esetében az online make-up vásárlók aránya még magasabb, 58 százalék (CCM Benchmark).
Swatchok és alapozómátrixok
Tény, hogy sminktermékeket – hiába olcsóbbak a neten – nem a legkönnyebb „látatlanban” kiválasztani, mert felkenve, próbálgatva jobban kiderülhet, valóban jó-e az alapozó színe, tónusa, szeretjük-e a textúráját és elég gazdag-e pigmentekben a fotón ragyogóan mutató rúzs. Mindez persze nem kérdés, ha a már bejáratott favoritokkal töltjük fel készleteinket a kedvenc brandoldalunkról, de ha egy számunkra teljesen ismeretlen, illetve frissen debütált újdonságról van szó, akkor is rengeteg kapaszkodó van, hogy ne nyúljunk mellé – és természetesen mindig ott a visszaküldés lehetősége.
A legtöbb profi smink-webáruház praktikus online eszközökkel küszöböli ki ezt a problémát. Az úgynevezett swatchok segítségével a különböző márkák különböző termékeit lehet „félélesben” nagyító alá venni. A bőrfelszínen fotózott, eltérő árnyalatokat remek minőségben bemutató swatchok segítségével nemcsak ellenőrizni, hanem egymással összehasonlítani is tudjuk a terméket, így könnyebb szűkíteni a kört. Bizonyos oldalakon pedig lépésről lépésre sminkvideókkal, alapozómátrixokkal vagy a bőrszín és bőrtípus megadásával, illetve kereső-adatbázisok segítségével találhatjuk meg a milliónyi újdonság közül a számunkra tökéleteset.
Top öt tanács online sminkvásárláshoz
1. Alapos kutatómunka – Mielőtt megrendelsz egy terméket, nézz utána a boltokban vagy online a Kremmania.hu, Temptalia.com oldalakon, ahol az árnyalatokról, az összetevőkről és a tapasztalatokról is tájékozódhatsz.
2. Tanulj az újhullámos bennfentesektől – Kövess olyan beauty oldalakat, Instagram-profilokat, YouTube-csatornákat, Facebook-oldalakat, vagy csatlakozz olyan sminkes csoportokhoz, például a Titkos Smink Társalgóhoz, ahol gyakorló make-up rajongók sokasága kommentel, ad tanácsot egymásnak. Hidd el, náluk senki sem naprakészebb!
3. Találd meg az igazit – Nemcsak termékben, oldalban is. Ha tudod, mit szeretnél, nagy eséllyel a márkaoldalon találod a legszélesebb színskálát, ha pedig az ár is fontos, vadássz az akciókra.
4. Ingyenes szállítás – A legtöbb oldalon bizonyos összeg fölött (általában kb. 40-50 dollár fölötti költés esetén) ingyenes a szállítás, sőt van, ahol minden vásárlást ingyen szállítanak ki.
5. Kifutott kedvencek – A rejtett gyémántokat, régi nagy kedvenceket az eBayen is megtalálhatod, de figyelj a lejárati időre, és ha fontos, hogy vadonatúj legyen, a MIB (mint in box) keresőszót is használd.