Az ötmilliárd forint költés egyébként 9 százalékos növekedést jelent, emellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/lifting hatással bíró termékek forgalma. És hogy mindez pontosan mit is jelent? 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a magyar nők: „az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás” – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
A fiatalos bőr iránti vágy szépen leképeződik a kiskereskedelmi adatokban: a kimondottan arcápoló termékek (arckrémek, szérumok, maszkok; stb.) értékbeli forgalmának kétharmadát teszik ki az anti-ageing/lifting hatású termékek. A vizsgált időszakban több mint hárommillió öregedésgátló termék került a kosarakba, 7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakban.
Sláger a célzott hatás és a nappali krémek
Az „örök fiatalság” titkát leginkább a célzott hatású arckrémekben látják a nők, az értékbeli forgalom négyötöde az övék; ez közel százezer liter kencét jelent. Ezt követik a koncentrált hatóanyagokkal és intenzívebb hatással kecsegtető szérumok. Ezekből tizedével több fogyott félmilliárd forint értékben, ami közel ötezer liter „csodaszert” takar. A lifting vagy ránctalanító hatású arcmaszkokból félmillió fogyott a vizsgált időszakban, negyven százalék fölötti értékbeli növekedés mellett forgalma meghaladja a 200 millió forintot.
Megújuló szépség éjjel-nappal: az értékbeli forgalom hatvan százalékát nappali krémek hozzák, valamivel több mint egynegyedét az éjszakai krémek. A még célzottabb, szem környékét ápoló lifting-megoldásoké a forgalom egytizede.
Feljövőben az érett bőrt szépítő krémek
„Az érettebb bőr szépségének megőrzése mindinkább előtérbe kerül, és ezt alátámasztják a kiskereskedelmi adatok is” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási elemzője. „Hasítanak a krémek és maszkok, ugyanakkor például az ampullák/párnácskák forgalma is egyötödével ugrott meg értékben az elmúlt 12 hónapban.”
Az anti-ageing szentélyei, nem váratlan módon, a drogériák Magyarországon: az értékbeli forgalom mintegy kilenctizede itt realizálódik. Örülhetnek a gyártói márkák is, hiszen Magyarországon az öregedésgátló arcápolók összesített értékbeli forgalmának közel kilencven százaléka az övék.
Fotó: Getty Images