Tinifiúk uralják a sminkipart

2020. július 28.
A nembináris identitás egyre nagyobb figyelmet kap a közösségi média beautyszektorában is. A feltörekvő új sminkes influenszerek között zseniális genderqueer tehetségeket üdvözölhetünk.

A Z generáció fiatal, sminkérzékeny és egyre nagyobb teret kapó tehetségeiről a The Guardian is beszámolt egy izgalmas körképben, de a beauty boyok a legforróbb kozmetikai trendeket összesítő Cosmetify Index első negyedéves jelentésének befutói között is komoly szeletet hasítottak ki maguknak (a dobogó első két helyét elhozva, a harmadik, Huda Kattan volt csupán női smink-influenszer). A fiatal, kreatív srácok leszámolnak mindenféle eddigi, nemek közti előítélettel a sminkek terén, olyan kreációkat, posztokat alkotva, amelyek követők milliós tömegeit vonzzák.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Meet @JamesCharles: makeup artist, boundary breaker, and the newest COVERGIRL! Spread the word by regramming using #COVERGIRLJames.

COVERGIRL (@covergirl) által megosztott bejegyzés, Okt 11., 2016, időpont: 7:03 (PDT időzóna szerint)

Akad köztük ténylegesen zöldfülű, egy képzett is, aki a nulláról építette magát fel, és aki iskolapadban szerzett tudással támasztja alá tehetségét. A 17 éves Elliot Ceretti például az autodidakta vonalon indult a RuPaul Drag Race 10. évadának befejezése után. A The Gurdian cikke szerint a tini egy helyi üzlet legolcsóbb sminktermékeivel töltötte meg kosarát, miután a show egyik szereplője, Aquaria make-upjai megihlették. Még aznap este, miután mindenki lefeküdt a családjában, életre keltette a sminkszerek segítségével a drag-énjét – Ella Souflee néven –, amelyről a mai napig lenyűgöző posztokat is megoszt.

Bár a CoverGirl sminkmárka már 2016-ban felavatta első férfimodelljét, a 17 éves James Charles személyében, azért a közösségi médiát leszámítva még nem túl gyors a fiúk szárnyalása. A print magazinok szépségeditorialjaiban csak elvétve bukkannak fel (pl. Harper’s Bazaar). A sminkmárkák érezhetően nyitottabbak a „boy make-up” irányában, jó példa erre a Maybelline és Manny MUA partnersége, de ott van Bretman Rock is, aki 19 évesen, két évvel ezelőtt már a ColourPop és a Morphe sminkmárkákkal kollaborált, hogy az eggyel idősebb generáció tagját, Jeffree Start ne is említsük, akinek mára már saját márkája is van. Természetesen nagy számú fiú sminkmodellel.

Láttad már?

Az online beauty boy közösségek egyre jobban megizmosodtak az utóbbi években, gendersemlegességet hirdetve a sminkek világában. James Charles egy-egy YouTube-videójával például 61 ezer fontot keres (23 millió forintot) és ha a prémiummárkák még nem is, de számos óriás veti ki hálóját a nemi „sminkegyenlőtlenséggel” leszámolni kívánó nagy nevekre.

Közülük mutatunk most 3 figyelemre méltó kedvencet!

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

🧡💜

Adam Marshall (@makeup_by_adam) által megosztott bejegyzés, Jún 18., 2020, időpont: 1:48 (PDT időzóna szerint)

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

the only animal print I’ll ever wear 🐯💜 @avani drew me this 90s makeup look and I was low key obsessed… check out the brand new video on my channel now!

James Charles (@jamescharles) által megosztott bejegyzés, Júl 11., 2020, időpont: 12:06 (PDT időzóna szerint)

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@bretmanrock

🌺 Bretman Rock Fan Account 🌺 (@bretmanrock_stories) által megosztott bejegyzés, Máj 29., 2020, időpont: 9:58 (PDT időzóna szerint)