Hetven másik márka után most a francia luxusbrand is társult az Union for Ethical Biotrade (UEBT) nonprofit szervezethez, amit még 2007-ben alapítottak Genfben. A szervezet célja környezetünk biológiai sokféleségének (biodiverzitás) megóvása, a fenntartható alapanyagok használatának előmozdítása, a megélhetési jövedelem és a tisztességes árak biztosítása, az őslakosok és a helyi közösségek tisztelete, az emberi, gyermeki és munkavállalói jogok, a helyi fejlődés és élelmezés garantálása.
„Az UEBT tagság megszerzése döntő jelentőségű lépés volt számunkra, hiszen az összhangban van a biodiverzitás iránti elkötelezettségünkkel – nyilatkozta Cécile Lochard, Guerlain fenntarthatósági vezetője. – 1828 óta a természet inspirálja a Guerlain termékeket, ezért büszkén osztjuk meg a fogyasztókkal, hogy a független szervezet által igazolt kötelezettségvállalásunk van arra, hogy a beszerzést összehangoljuk egy olyan normával, amely lefedi a fontos társadalmi és környezeti kérdéseket.”
Rik Kutsch Lojenga, az Union for Ethical Biotrade ügyvezető igazgatója szerint a francia luxusmárka lépése a fogyasztói elvárásoknak is igyekszik megfelelni, a vásárlók ugyanis egyre nagyobb számban keresik az etikus termékeket: „A márkáknak meg kell védeniük a biológiai sokféleséget és azokat a közösségeket, ahol a nyersanyagokat betakarítják.” A kozmetikai és szépségipari termékek esetében ez a szabvány olyan összetevőkre vonatkozik, mint a levelek, gyökerek, magvak, olajok, kivonatok, viaszok, színezékek és aromák.
Kutatók szerint környezetünk biológiai sokféleséget számos tényező veszélyezteti, amik között az egyik legaggasztóbb az emberi tevékenység a legsúlyosabb (az élőhelyek elpusztítása, erdőirtás, ipari–kereskedelmi tevékenység). Az elmúlt 115 évben mintegy 400 gerinces faj halt ki, évente pedig 50 ismert állatfaj kerül közelebb a kihaláshoz.
Forrás: Premiumbeautynews Fotó: Getty Images