Egyre zöldebbek a nagy szépségmárkák

2022. január 07.
A környezettudatosság szele már a szépségipar óriásait is megérintette. A világ vezető cégcsoportjai között egyre többen vannak, akik úgy döntöttek, valós lépéseket tesznek az ökolábnyomuk csökkentése érdekében. A csomagolóanyag lecserélése, a fenntartható pálmaolajra váltás és a gyártási körülményeket optimalizálása csak néhány a nagy reményű ökovállalások közül.

Vannak olyan környezettudatos emberek, akik élből elutasítják a világmárkákat, mások viszont éppen azért vásárolnak a fenntartható(bb) termékeik közül, hogy a pénzükkel támogassák az ökotudatos törekvéseiket. Talán kevésszer gondolunk bele, hogy a nemzetközi szépségápolási brandek zöldítése sokkal bonyolultabb és kockázatosabb feladat, mint például a lokális kisvállalkozásoké, így vásárlói oldalról is több türelemre van szükség.

zold-szepseg-markak

Mégis nagyon fontosak ezek a törekvések: nemcsak azért, mert sokkal látványosabb mértékben tudják pozitívan befolyásolni az emberiség ökolábnyomát, hanem azért is, mert ők azok, akik diktálják a szépségipari trendeket, így jó példával tudnak előállni más kozmetikai cégek előtt is.

A Garnier és az újrahasznosított műanyag

A több mint százéves francia márka átalakulása páratlanul sikerült. 2019-ben a Garnier az újrahasznosított műanyagból készült csomagolásának köszönhetően 3670 tonna szűz műanyagot spórolt meg, minden papírcsomagolása FSC-tanúsítvánnyal (fenntarthatóan kezelt erdő) rendelkezik, az ipari telephelyeinek a vízfogyasztását pedig 45%-kal csökkentette a 2005-ös mennyiséghez képest. Így tavaly előtt a Garnier újratervezett és új termékei 90%-kal javítottak a környezeti-társadalmi profiljukon.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Garnier Hungary (@garnierhungary) által megosztott bejegyzés

A folyamat azonban nem áll meg, a cég öt év múlva már egyáltalán nem fog szűz műanyagot használni a termékeihez, a csomagolások mindegyike utántölthető, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz, és karbonsemlegessé szeretnék tenni az ipari létesítményeiket is.

 A Nivea és a fenntartható pálmaolaj

A Nivea termékek nagy százalékának az alapja a pálmamagolaj, amelynek az előállítása hírhedten környezetkárosító folyamat. A fenntartható pálmaolaj-kitermelés érdekében a Beiersdorf, a Nivea anyacége csatlakozott a Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztalhoz (RSPO) és a Fenntartható Pálmaolaj Fórumhoz (FONAP): céljuk, hogy 2020 végére minden pálmaolajuk fenntartható forrásból származzon. Emellett a karbonlábnyomuk csökkentése érdekében 2025-re 70%-kal csökkentik az energiafelhasználással járó szén-dioxid-kibocsátást a 2014-es számokhoz képest.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

NIVEA (@nivea) által megosztott bejegyzés

A német márka fenntarthatósági törekvéseinek egyik legfőbb megnyilvánulása a Naturally Good család. A termékek különlegessége, hogy 99%-ban természetes összetevőkből állnak, és ezen formulák a feldolgozásuk után is legalább 50%-ban megőrzik eredeti molekulaszerkezetüket, így a bőrünk tényleg a természet kincseivel szépülhet.

Az Avon és az erdők védelme

Folyamatosan azon dolgozik az Avon is, hogy minél hatékonyabban adja vissza a Földnek azt, amelyet elvesz tőle. A legendás amerikai márka csatlakozása a Natura & Co cégcsoporthoz már önmagában is előremutató lépés, ugyanis a cégóriás más társadalmi célok mellett az Amazon térségének deforesztációjáért és biodiverzitásáért is aktívan küzd.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Avon Magyarország (@avonhungary) által megosztott bejegyzés

Másrészről az Avon szemétlerakóinak újrahasznosítási rátája jelenleg 93,4%, amellyel sikeresen teljesítette a 2020-ra kitűzött 90%-os célt, és eltökélten halad a 2025-re kitűzött 95% felé. 2030-ra a márka minden termékének csomagolását újrahasznosított verzióra szeretné cserélni, a katalógusait pedig még az idei év végére 100%-ban újrahasznosított papírra fogja nyomtatni. Ezen túl az Avon is csatlakozott az RSPO-hoz, és már 2019-ben 100%-ban megfelelt a Fenntartható Pálmaolaj Fórum által meghatározott alapelveknek – és ezzel sokat tett a pálmaolajbiznisz etikusabbá és fenntarthatóbbá tételéért.

A Lancôme és a csomagolásforradalom

A luxustermékek zöldítése talán a legnehezebb feladat, hiszen össze kell egyeztetni a fenntartható szellemiséget a nagy múltú, klasszikus formulákkal és a hihetetlenül magas termékminőséggel is. A Lancôme azonban már elindult a zöld úton: kétéves tervezői folyamat után piacra dobta az ökológiai szempontok mentén újraalkotott Absolue termékeket, amelyek betekintést engednek a luxus szépségipar jövőjébe is. A krémek továbbra is prémiumcsomagolásban várják a vásárlókat, de ha elfogy a tégelyünk tartalma, akkor – új tégely vásárlása helyett – gyönyörűen kivitelezett, aranyszínű utántöltő kapszulákat vásárolhatunk kedvezményes áron.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lancôme Official (@lancomeofficial) által megosztott bejegyzés

A bőrápolók mellett a parfümvilág zöldítésén is munkálkodnak a francia luxusmárka szakemberei. Elsőként az Idôle kapott fenntartható csomagolást: a világ legvékonyabb, 15 mm vastag parfümüvegét kapta meg az illat, ráadásul minden méretű üvegcséje újratölthető, így nem keletkezik fölösleges hulladék az elhasználásuk után sem.

Ez a cikk a Marie Claire Go Green mellékletében is megjelent.

Fotó: Unsplash, Instagram

Olvass tovább!