Mesélnél nekünk a márka alapításának előzményeiről és a legelső termékeitekről?
Amerikai diplomataként költöztem ide, a nagykövetségnél dolgoztam, amikor megismerkedtem a magyar-svájci származású férjemmel, Stephennel. Ő vitt el életem első termálvizes fürdőjébe, az Omorovicza család által építtetett Rácz-fürdőbe, ahol azonnal éreztem a víz bőrömre gyakorolt gyógyító hatását. Eldöntöttük, hogy a szépségápolás köré építjük fel az életünket, és szerencsénkre megismerkedtünk azzal a bőrgyógyászati laboratóriummal, amely annak idején a C-vitamin felfedezésében is részt vett. Az Andrássy úton nyitottuk az első üzletünket hét termékkel, amelyek együtt alkotják egy klasszikus magyar bőrápolási kezelés összes lépését: az első arctisztítónk, a Magyar Királynő permet, a Hidratáló szemránckrém, a Kiegyensúlyozó hidratálókrém, a Revitalizáló éjszakai krém, a Tisztító iszap maszk és a Bőrmegújító arcradírunk.
Mi a lényege pontosan a titeket jellemző Healing Concentrate technológiának, amit a formuláitokban használtok?
A kezdetektől szerettük volna felidézni a csodás termálfürdők hangulatát a termékeinkben. Ásványi anyagokkal találkozunk a fürdőkben, a táplálkozásban, tanulunk róluk a kémiaórákon is. A sérült bőr gyógyítására és védelmére a legjobb összetevők között vannak, ez az egyik oka annak is, hogy sokan imádnak a fürdőkbe járni. A kihívás az, hogy a legtöbb ásványi anyag molekulája túl nagy ahhoz, hogy a bőr legmélyebb rétegeibe eljusson, ezért a laboratóriummal együtt sikeresen megváltoztattuk az anyagok sejtjeinek összetételét. Ezt a biofermentáció folyamatával értük el, ami az egyetlen természetes módja a sejtek átalakításának. Kifejlesztettük és szabadalmaztattuk ezt a technológiát, a Healing Concentrate-et, ami rugalmasabbá és feszesebbé teszi a bőrt.
Hogyan lett külföldön is közismert a márka?
Szeretném azt mondani, hogy csupán szerencse kérdése volt, de igazából kemény munka áll mögötte. Semmi sem történik magától. Ha őszinték akarunk lenni, minden időt és fókuszt igényel. A férjemnek köszönhetem, hogy zseniálisan irányítja a cégünket, a négy gyerekünk nevelésének és a folyamatos, őrült üzleti utak kereszttüzében. Komoly munka, de örömteli és kiváltságos a helyzetünk.
Több világhírű sztár is imád és népszerűsít benneteket. Ezek mögött együttműködések állnak, vagy nektek is újdonság az, amikor megemlítenek?
Ez mindig kellemes meglepetésként ér minket, például amikor Kate Hudson beszél a termékeinkről és hozzáteszi viccesen, hogy nem tudja kiejteni a nevünket, vagy Emily Ratajkowski mostanában.
Van jó pár bestseller terméketek, említenél párat?
A világ különböző pontjain más és más a legnépszerűbb, de általában a top öt között szokott lenni a Revitalizáló éjszakai krém, a Magyar Királynő permet, a Napi C-vitamin szérum, az Arany feszesítő szérum és biztos vagyok benne, hogy az új Kényeztető nappali krémünk is helyet fog foglalni mellettük.
Mit vesztek fontolóra a termékpalettátok bővítésekor?
Stephennel nincsenek merev üzleti terveink. Általában egy bizonyos összetevő vagy a bőr mélyebb rétegeibe eljuttató módszer az, ami azonnal izgatottá tesz minket, mint a legutóbbi termékeinkben az öregedésgátló mikroalgák és a retinal (az az összetevő, ami a retinolnál tizenegyszer hatékonyabban alakul retinolsavvá a bőrben). A tudományos innováció kiemelten fontos számunkra.
Lényegében egyúttal a magyar nyelvet és kultúrát is megosztjátok a nagyvilággal ebben a formában. Mindez a kezdetektől fontos volt számotokra?
Nem is volt kérdés. A budapesti fürdők gyógyító erejét ünnepeljük a termékeikkel. Nézd csak a nevünket, az Omoroviczát. Nem a könnyű utat választottuk!
Hogyan reagálnak a világban egy magyar márkára és a kultúránkra?
El se tudom mondani, mennyire imádják az emberek. A történetmesélés az Omorovicza nélkülözhetetlen része. Ahogy az ország termálvizeit felfedezték az ókori rómaiak, aztán a keresztes lovagok, a budai pasák és a Habsburgok, majd a Rácz-fürdőt pedig az Omorovicza-család építtette, mind végtelenül izgalmas történet. A márka szívében a virágzás, fejlődés fogalma mellett az örökség és az újítás kettőssége áll, amit a báj és öröm prizmáján keresztül szeretnénk bemutatni. Ugyanilyen kettősség, hogy én amerikai vagyok, Stephen pedig magyar, vagyis az új világ-régi világ, a yin és a yang, ezek átjárják mindazt, amit csinálunk.
Szeretnétek, hogy ez legyen a márka öröksége is?
Az egyetlen dolog, amire Stephennel koncentrálunk, hogy egy olyan márka legyen, amire büszkék tudunk lenni. Minden döntésnél feltesszük ezt a kérdést: büszkék vagyunk erre a termékre, dizájnra, a Bőrápolási Központunkra, az üzenetünkre? Csakis ez irányít minket.
Szerző: Pantócsik Adrienn