Luxus szépségmárkákhoz kapcsolódó ikonikus virágfajták

2022. április 27.
A virágok évezredek óta kényeztetnek minket: a belőlük nyert illóolajok, gyógyító és szépítő balzsamok jó eséllyel mindannyiunk fürdőszobapolcán ott csücsülnek. A modern szépségipar pedig újabb és újabb technológiákkal állítja a szolgálatunkba őket. Most megjelent lapszámunk szépségcikkében erről mesélünk kicsit.

A kaméliás hölgy – Chanel

Gabrielle „Coco” Chanel és a kaméliavirág misztikus kapcsolatáról több legenda is kering. Egyesek szerint rajongása tinédzser korában kezdődött, amikor Sarah Bernhardt főszereplésével megnézte A kaméliás hölgyet. Mások úgy tartják, egy későbbi nagy szerelme, Arthur „Boy” Capeltől kapott kaméliacsokor inspirálta egy életen át. Akárhogy is, a virág emblematikussá vált a divattervező magánéletében és ruhakölteményeiben, a márka pedig a mai napig követi a tradíciót – már a luxuskozmetikumaiban is. „Gabrielle a saját kertjéből szedte a friss fehér kaméliát, amelyet az övéhez csatolva viselt. Számára ez a virág a tisztaságot és a nőiességet szimbolizálta” – nyilatkozta nekünk a Chanel-ház.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

CHANEL (@chanelofficial) által megosztott bejegyzés

A rózsa neve – Lancôme

A sokoldalú rózsát, Aphrodité istennő és a női lét jelképét valószínűleg senkinek sem kell bemutatni. De vajon miért pont ezt a virágot választotta szimbólumának egy francia luxusmárka? „A Lancôme rózsa gyökerei egy régi kis kastély, a Château de Lancosme romjai körüli virágokig és Pierre-Joseph Redouté belga botanikus és festőművész festményeiig vezethetők vissza – meséli Ughy Dóra, a márka brand managere. – Az alapító, Armand Petitjean rajongott a rózsákért, nagy odaadással termesztette őket egy Párizs melletti kertben. Úgy érezte, hogy a rózsa tökéletesen szimbolizálja a márkáját, az életerőt, a fiatalságot és a nőiesség folyamatos megújulását, vagyis a szépség állandó újjászületését.”

A virág töretlen népszerűségét tovább erősíti számtalan különböző felhasználási módja. „Többszázféle rózsát ismerünk, sokrétűen felhasználható már a virág szirma is, de a damaszkuszi rózsából aromavizet és illóolajat is készítenek” – tette hozzá Beh Mariann.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lancôme Official (@lancomeofficial) által megosztott bejegyzés

Provence kék aranya – L’Occitane

A pihentető alvás záloga, Dél-Franciaország mesés lila mezőinek főszereplője: a méltán dicsőített levendula. Az ókori görögök és rómaiak gyógyító tulajdonságai miatt fürdővízbe tették, és mosáskor is ezt a növényt használták illatosításra, amely a szó eredetére is visszavezet (a latin lavare annyit tesz: mosni). A gyógynövény hatalmas népszerűségét mégis leginkább a parfümgyártásnak köszönheti. „Az eredeti kölnivíz gyakorlatilag levendulavíz volt, amelyhez rozmaringot és szegfűszeget adtak, ezzel illatosították magukat az 1700-as és 1800-as években az elegáns hölgyek” – meséli Beh Mariann. A levendulaolaj a nyugati orvoslásban a huszadik században vált népszerűvé: Franciaországban a második világháború alatt levendulaolajjal kezelték, fertőtlenítették a harci sérüléseket. A megannyi jó tulajdonsággal bíró levendula azóta is igazi jolly joker a népi gyógyászatban és a szépségápolásban.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

L’OCCITANE en Provence (@loccitane) által megosztott bejegyzés

Kulcs az örök fiatalsághoz – Guerlain

Az orchidea szó hallatán valószínűleg a népszerű, sokszínű lepkeorchideára gondolunk, amely minden otthont felderít. Ez a virág azonban sokkal több egy szobanövénynél, sőt egyenesen a növényvilág királynőjének számít. Harmincezer különböző fajtájáról van tudomásunk, ebből Magyarországon 47 őshonos. Meglepő, de például a vanília is az orchideák családjába tartozik.

Az orchidea a teljesség, a jóllét és a tisztaság virága” – osztja meg velünk Beh Mariann. Több mint háromezer éves kínai írásokban gyógynövényként jelent meg először. A 18. században Ázsiából több orchideafajta terjedt el az európai piacon, amelyek egyúttal valóságos „orchidealázat” idéztek elő. Bár lehet, hogy a szépségápolásban nem halljuk annyit a nevét, mint például a damaszkuszi rózsáét, az orchidea bőröregedésgátló és ránctalanító hatása miatt sokat használt összetevő a kozmetikumokban is. Valószínűleg a francia luxusmárka, a Guerlain is erre kapta fel a fejét.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Guerlain (@guerlain) által megosztott bejegyzés

Szöveg: Pantócsik Adrienn

A teljes cikket a Marie Claire aktuális lapszámában találod.

Kattints tovább!