Gimnazista koromban addig néztem a VHS-kazettára felvett Kegyetlen játékokat Ryan Philippe-vel a főszerepben, amíg a mágnesszalag annyira elkopott, hogy Sebastian Valmont manipulatív, ugyanakkor huncut tekintetét már semennyire nem adta vissza a képernyő.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A főiskola alatt rajongással néztem a Gossip Girlt, az Upper East Side-i elit intrikus szereplői közül egyértelműen az öntörvényű Chuck Bass, vagyis Ed Westwick volt a kedvencem.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tavalyelőtt pedig a Netflix sikersorozatára, a You-ra kattantam rá, és Penn Badgley véres-hősszerelmes karakterével, Joe Goldberggel szimpatizáltam.
Hogy a rosszfiúk lennének a zsánereim? Ezt sosem mertem volna kijelenteni, némi utánajárást követően pedig nemrég megvilágosodtam: nekem a romantikus rosszfiúk az eseteim.
Fiktív favoritok
De kik is azok a romantikus rosszfiúk, és egyáltalán létezik ilyen skatulya? Létezik bizony, igaz, egészen újkeletű, az Urban Dictionary angol nyelvű szlengszótár is csak 2019-ben definiálta a soft bad boy kifejezést. Eszerint a romantikus rosszfiú „irtó szexi, de kissé túlféltő, ugyanakkor kedves és figyelmes, és ha belénk esik, teljes szívéből szereti fog minket. Sok mindenen keresztül ment már, emiatt egy kicsit ridegnek tűnhet, de ha mi vagyunk számára az igazi, akkor előttünk fel fogja fedni az érzéseit. Jellemzően féltékennyé és idegessé válik, ha másik férfival találkozunk, továbbá nem fél bántani azt, aki minket bánt.”
Idén egy új soft bad boy tűnt fel a streamingszolgáltatók horizontján, a Nagy Katalin – A kezdetek című sorozatot pedig már úgy kezdtem nézni, hogy sejtettem, az orosz cárné ajándékba kapott szeretője lesz a favoritom.
A hedonista, pallérozott elméjű Lev Voronszkij (Sebastian de Souza), aki fittyen hány a tekintélyelvű udvarra, III. Péter cárból sem fél tréfát űzni, de végig szerelme, Katalin érdekeit tartja szem előtt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az HBO Go kínálatában fellelhető tragikomédia kapcsán Kathleen Walsh, az amerikai Marie Claire újságírója hosszasan elemezte a filmes férfikarakterek ezen új archetípusát, amely szerinte a bad boy (rosszfiú) és a soft boy (érzékeny fiú) közé sorolható, és amely a tradicionális rosszfiú továbbfejlesztett, magas érzelmi intelligenciájú, balhéktól mentes változata.
Fotó: Getty Images