„Imádom a korábbi együttműködéseit, amit a divat nagy neveivel készített” – mondta Kate Moss, amikor bejelentették, hogy ő is a Diet Coke-család tagja lesz. Meglepőnek tűnhet, hogy a testpozitív mozgalom korában egy diétás üdítőital olyan személlyel dolgozik, aki arról híres – vagy éppen hírhedt –, hogy mindig csontsovány, és híres mondása volt, hogy „semmi sem olyan finom, mint a vékonyság”.
A Women’s Wear Daily egyenesen úgy értékeli a Kate Moss-szal való kollaborációt, mint időutazás abba a korba, amikor az éhező külső volt az elvárás a divatban. „Kate Moss a vékony modellek trendjének poszterlánya, és még ma is azzal az időszakkal azonosítják, amikor a modellek egyetlen tápláléka a cukormentes üdítőital volt a kifutók backstage-ében” – írta Tianwei Csang az oldalon.
A Diet Coke kapcsolata a divattal ugyanakkor nagyon régre nyúlik vissza. Kate Moss olyan kreatív igazgatókat követ a sorban, mint Karl Lagerfeld, Jean Paul Gaultier és Marc Jacobs. A londoni divathét szponzora is az üdítőital volt 2022 februárjában.
Emellett korábban egy sor modell kötötte össze az italt önéletrajzában vagy más visszaemlékezéseiben azzal az étrenddel, ami a legcsillogóbb éveiben segített megőrizni vékonyságát. Victoire Maçon Dauxerre korábbi modell arról írt, hogy a napi maximális kalóriabevitele három alma és egy Diet Coke volt, míg a Vogue Australia szerkesztője, Kristie Clements a cigarettát és Diet Coke-ot „a modellek étrendjének elengedhetetlen részének” nevezte.
Kate Moss az ominózus kijelentését a vékonyságról és ízletességről 2018-ban mondta. „Ma már annyival nagyobb a sokszínűség és elfogadás, mint akár néhány évvel ezelőtt – mondta az NBC legendás újságírója, Megyn Kelly. – És azt hiszem, ez a jó. Annyi szín, forma és méret van az emberek között.”
Forrás: The Guardian Fotó: Getty Images