Bordeaux újra és újra

2017. december 11.
Vadonatúj múzeumáról, gasztronómiájáról, csodálatos építészetéről álmélkodva írtunk friss lapszámunkban, következzenek most kedvenc bordeaux-i helyeink.

Bordeaux-ba, a bor francia fővárosába utazunk a Marie Claire január-februári számában, amelyről elegáns épületei, pezsgő kulturális élete miatt azt mondják, hogy a „legpárizsiasabb” francia vidéki város. Környékén híres pincészeteket kereshetünk fel, itt vettek maguknak kastélyt és borászatot a Chanel divatház tulajdonosai is. A Wizz Air ősszel indított, közvetlen járatával utaztunk, és csodálkozva láttuk, hogy már a repülőtér díszkertjében fürtöktől roskadozó szőlőtőkék fogadják a látogatót.

Bordeaux Fête le Fleuve© E. Bouloumié

A magazinban Zakar Kata, a Kővirág étterem tulajdonosa és családja Bordeaux-i utazásáról írunk, meséltek nekünk a piacokról, a szállásokról és a közeli óceánpartról. Kata kedvenc helyei azonban nem szerepeltek a cikkben. Lássuk sorban.

Brasserie L’Orient facebook.com_brasserielorient

Bár az emberléptékű, meseszép Bordeaux-t nagyon megszerették, még jobban tetszett nekik a környék, a vidék hangulata. Nagyon jót ettek a nevéhez méltóan jó hangulatú L’atmosphère étteremben Saint-Germain-Du-Puch-ben és a lenyűgöző enteriőrű Grand Café de L’Orient-ban, Libourne városában.

Chateau Lestrille_lestrille.com

Bort kóstolni mindenütt lehet, château-tól a városi borbárig, ha azonban szüret idején utazunk Bordeaux-ba – ami egyfelől rendkívül érdekes, mert az utakon, a szőlőkben, a falvakban nagy a sürgés-forgás – érdemes időben felvenni a kapcsolatot a kiszemelt pincészettel, mert ilyenkor mindenki dolgozik, és kevesebb idejük jut a betérő vendégekre.

© V. Bengold

Katáék a Château Lestrille-ben jártak szerencsével, ahol a kóstoló mellett étterem és bolt is van. A Marie Claire ajánlata pedig a festői Saint-Émilion hegyközség több mint kétszáz éves Château Guadet borászata, ahol a tulajdonos családjával indulhatunk vidám bemutató-sétára pincétől a szőlőig. Mindkét kisváros kényelmesen és gyorsan elérhető Bordeaux-ból vasúton.

Huîtres © V. Bengold

Bordeaux egy sor elsőrangú étteremmel és bisztróval büszkélkedhet, nyitott itt helyet Gordon Ramsay is. Mi a város első számú nevezetessége, a La Cité du Vin interaktív bormúzeum hetedik emeleti, panorámás éttermében ebédeltünk, és a derűs, pörgő Le Petit Commerce halétteremben vacsoráztunk – például friss osztrigát, éppen olyat, mint amilyet Zakar Kata az óceánparton felállított standokon kóstolt –, de kipróbáltunk néhány koktélt is a Le Point Rouge étterem-bár óriási választékából, ahol jókedvű és villámgyors, fiatal személyzet beszélget el velünk.