Egy napom…Kemptenben

2018. január 18.
Milyenek az első hónapok egy német kisvárosban, magyarként? Véber Zsuzsi beszámolója következik a németországi Kemptenből.

Már az első sorban meg kell cáfolnom a címet, ugyanis valójában Durach-ban élek, ellenben a napom legnagyobb részét Kemptenben töltöm. Durach egy nagyjából 7000 lakossal rendelkező kis település, ahol gyakran megüti az embert a legelők jellegzetes „illata”. A falu óriási mezőiről azonban nem csak a tehenek szaga árad, hanem csodálatos kilátás is nyílik az Alpokra.

Szóval a napom itt, a hegység lábánál kezdődik. Ideköltözésem oka az volt, hogy párom a kempteni egyetemre került az Erasmus+ program keretében. Mivel én tavaly diplomáztam, ezért úgy gondoltam új kalandokba kezdek, és beiratkozom a helyi Volkshochoshule-ba. Ez a helyi „népfőiskola”, ahol egyébként egész Németországban kedvező árú nyelvoktatást nyújtanak az itt élni és elhelyezkedni vágyóknak.

8.30-kor kezdődik az órám. Húsz egymástól távoli pontról érkezett felnőtt egy tanteremben közös céllal, megtanulni németül. Nagyon szeretek idejárni, főként a társaság miatt, rengeteg tapasztalatot és ismertséget szereztem már itt. A szünetben úgy belemerülünk a beszélgetésbe, hogy ki kell szólnia a tanárnőnek. Azért persze a tanulásra is figyelek, mivel ha itt szeretne élni az ember, mindenképpen el kell sajátítania a német nyelvet. Az angol sajnos nem elég a mindennapos eligazodásához, sem a munkavállaláshoz.

12.45-kor már végzünk is és persze már éhen halok. Meg is érkezik a párom a buszpályaudvarra, ami csupán pár méterre van a nyelviskolától és nem utolsó sorban a város legjobb burgerezőjéhez is közel van. Sokat hezitálok, hogy mit is rendeljek, mert már rég ki akartam próbálni a vegetáriánus, illetve vegán opcióikat, de végül a bevált mellett teszem le a voksomat. A „Bazi” nyer, egy iszonyú finom pulled pork-os, barbecue szószos hamburger. Az étteremből szuper kilátás nyílik a St. Lorenz bazilikára és a Residenzre, a barokk stílusban épült palotára, ami egészen egyedülálló Dél-Németországban.

Miután feltöltődtünk energiával rendesen, nekiindulunk a városnak a vásárló utcát célba véve. Itt szinte minden üzlet megtalálható, ami otthon is ismert, főként a fast fashion tekintetében. De ugyanúgy megférnek helyi és egyedi ruha,- és könyvesboltok is. Természetesen kávézóból és étteremből is rengeteg van, sőt még egy magyar étterem is akad: a Budapest Restaurant. Nem véletlenül, hiszen számottevő a város magyar lakossága.

Az este beköszöntével sem kell unatkoznunk, számos bár és étterem tart nyitva akár késő estig is. Még szórakozóhely is van, a két zenés és táncos teremmel rendelkező csalóka Park Theater. Kívülről és belülről is hamisítatlanul egy színházra emlékeztet, azonban hangosan zeng a zenétől és 10-től óriási sor áll előtte, akár a hétköznapokon is. De mégis hogyan jutunk haza ilyen későn a mi kis falunkba? A helyi gyűjtőtaxi szolgáltatással, ami egészen 1 óráig szállítja a környékbélieket buszmegállóról buszmegállóra. Így gondtalanul feledkezhetünk bele a kempteni éjszakába.

Kedvencek

Vásárlás: Kemptennek is megvan a maga Váci utcája, ami a plázától, a Forum Allgäu-tól egészen az óvárosig tart. Itt minden ismert boltot megtalálunk, kiegészítve pár helyi különlegességgel. A Dél-Németországra és a bajor területekre különösen jellemző népviseletet, azaz a lederhose-t és a dirrndl-t több bolt kirakatában is láthatjuk. Mivel ezek az üzletek a helyi jellegzetes öltözködésre szakosodtak, kirándulóruha választékuk is széles.

Látnivalók: az itteni épületek gyönyörűen visszaadják a bajor kisvárosok jellegzetes hangulatát, de ugyanakkor sok modern épület is találhatunk. Ha valaki a lehető legjobb pontról szeretné látni a dél-német miniatűr metropoliszt, mindenképpen meg kell látogatnia a mySkylounge-ot. Finom falatok és lélegzetelállító panoráma tárul a vendégek elé a 13. emeletről.

Gasztronómia: egy nagyváros étlapjával büszkélkedhet ez a 60 ezer fős dél-német település. A sushitól egészen a weiss wurstig mindent megízlelhetünk. Személyes favoritjaim a Piazza Italiana, a Gaumen Gold és a Starlet. Utóbbi a város egyetlen mozijának épületén belül található nemzetközi ételkínálattal rendelkező modern étterem.

Kultúra: minden nap történik valami Kemptenben, betérhetünk egy kiállításra a Residenz-be vagy megnézhetjük, hogy mi történik a helyi egyetlen aluljáróban, az UNDERGROUND ART Project U1-ben. Természetesen nem csak nézni lehet, hétvégénként biztosak lehetünk benne, hogy koncert lesz a Künstlerhausban. Korosztálytól függetlenül találhatunk az egyéni érdeklődésünkhöz passzoló programot, legyen szó alpesi múzeumról, vagy stadion koncerttől, hiszen a bigBOX Allgäu műsorára folyamatosan változatos, nagyszabású előadásokat és koncerteket tűz.