A díj elnyeréséről szóló értesítésben kiemelték, hogy „korábban egyik díjnyertes európai úti cél sem részesült ilyen nemzetközi támogatásban, azaz szerezhetett szavazatot saját országán kívül. A Budapestre voksolók szavazatainak 77%-a Magyarországon kívüli országból származik, főként az Egyesült Királyságból, USA-ból, Németországból, Franciaországból, Ausztriából és Olaszországból. Így Budapest győzelme elsöprő.”
Fotó: Unsplash.com
Mit nyert a címmel Budapest?
A European Best Destinations – amelynek célja az európai turizmus és kultúra népszerűsítése – már 10 éve mutat utat a világutazóknak, szorosan együttműködik a kontinens legnagyobb desztinációs és turisztikai hivatalaival, valamint Az Európai Bizottság által létrehozott EDEN hálózattal és turisták tízmillióinak nyújt segítséget a legmegfelelőbb úti cél kiválasztásában. Így ezt az elismerést igen könnyű kézzelfogható előnyökre váltani, elég, ha csak a 153 országból származó közel félmillió szavazóra gondolunk, akik figyelemmel követték idén a szavazást, azt, hogy hova érdemes legközelebb repülőjegyet foglalni.
A legjobb desztináció egész évre szóló promócióban részesül a European Best Destinations weboldalon, a legrangosabb nemzetközi utazási, gazdasági és életmód médiumokban, számos social media felületen és utazási portálon – a legjobb úti célra érkező turisták száma korábbi tapasztalatok alapján várhatóan jelentősen emelkedni fog a versenyt szervező cég egész éves kampányának köszönhetően. A legjobb úti cél egy éven keresztül használhatja a „legjobb európai úti cél” címet és logót.