Instant relax – irány a Dunakanyar!

2019. május 10.
Túra a visegrádi fellegvárhoz, kompozás, termelői piac. Világbajnok csiliszósz, streetfoodlakoma, nagyi süteményei. Bringázás (vagy evezés), strandolás, fröccsözés a naplementében. Ilyen is lehet egy aktív nap a Dunakanyarban – mikor indulunk?

A Dunakanyarban többek között az a jó, hogy ha elegünk van a főváros nyüzsgéséből, egy rövid (autó-, busz-, vonat- vagy hajó-) út megtétele után máris egyedülállóan szép természeti környezetben kapcsolhatunk relax-üzemmódba. Már néhány itt eltöltött óra is segít kipihenni magunkat, hát még az, ha egy nagyobb kirándulásra indulunk, vagy több napra bekuckózunk egy panorámás vendégházba. Nézzük most azokat a helyeket és aktív programokat, amelyek akár egy egynapos – bár akkor meglehetősen koncentrált –látogatásba is beleférnek. Akinek több ideje van, bátran maradjon éjszakára, vagy akár több napra is.

Visegrád: hegyre fel

Rövid táv, nagy sikerélmény, gyönyörű kilátás: címszavakban így jellemezhető a körtúra-ajánlatom. Visegrád központjából indulunk a Fő utcán, majd a Zách Klára utcáról balra kanyarodva mászhatjuk meg a Kálvária lépcsőt. Ha felértünk, a kék jelzésen tovább haladva egy érdekes sziklakápolnához jutunk. Innen egy rövid, izzasztó kaptató után érjük el a Fellegvárat. Ha megnéztük az egész épületegyüttest, folytassuk utunkat a kék jelzésen – és ne aggódjunk, ennyi volt a kardióból, innentől már csak kényelmes séta vár ránk. Hamarosan elérjük a parkolót, ahonnan a Nagyvillám-hegyet koronázó műemlékhez, a Zsitvay-kilátóhoz sétálhatunk a kék háromszög jelzésen. Érdemes ezt megtenni, odafentről ugyanis csodálatos kilátás nyílik a Dunakanyarra és a Fellegvárra.

Innen lesuhanhatunk akár drótkötélpályán is, de kétségkívül olcsóbb és nyugalmasabb megoldás, ha kényelmesen lesétálunk a hegyről. A parkolótól nem messze, az étterem mellett kezdhetjük meg az ereszkedést, a kék kereszt jelzést követve előbb a Salamon-tornyot, majd a kiindulási pontunkat érjük el. Az egész túra kicsit több mint öt kilométer, mégis büszkék lehetünk magunkra, hogy közben meghódítottunk egy hegycsúcsot. Ez már önmagában is egy remek kirándulás volt, de fokozhatjuk még, ha kompra szállunk Nagymaros felé, és megnézzük, mit tud a túloldal.