Debbie Harry, a Blondie zenekar frontembere nemrég adta ki önéletrajzi regényét, amiben többek között arra is kitér, hogy mennyire nem volt egyszerű nőies nőnek lenni a rock világában. „Lány és nem fiú dragbe öltözött művészi, lázadó nőnek lenni felért egy bűncselekménnyel akkoriban” – írta. Hozzá hasonlóan a ’70-es, ’80-as évek meghatározó divatikonja volt a bátor, elbűvölő Holly Solomon kortárs gyűjtő, akinek manhattani galériája elsőként fedezte fel és támogatta az olyan remek művészeket, mint Laurie Anderson, Mary Heilmann, Robert Mapplethorpe, Nam June Paik vagy William Wegman.
A Max Mara Pre-Fall kollekciója ezekbe az időkbe kalauzol vissza bennünket, ahol képzeletben nemcsak Debbie Harry és Holly Solomon jelennek meg, de Andy Warhol és kísérete, Trisha Brown, Lydia Lunch és Bianca Jagger is, hogy pop-neo színekben, határozott szabású kabátokban, pimasz ceruzaszoknyákban és taftruhákban bizonyítsák, a nőiesség kéz a kézben jár a vagánysággal.
Kattints a fotóra a Max Mara őszi kollekciójáért!
Fotó: Max Mara