Világos, egyszerű, átlátható tájékoztatás – erre lenne szükség ahhoz, hogy vásárlóként könnyebben dönthessük el, a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve melyik terméket vásároljuk meg. És erre törekszik a Garnier címkézési rendszere: könnyen érthetően és összehasonlító módon tájékoztat a kozmetikumok környezeti és társadalmi hatásairól. A módszertan, amelyet tizenegy független tudományos szakértő segítségével dolgozták ki, összhangban van az európai környezeti terméklábnyom szabványokkal. Az új, átláthatóságot segítő címkék megtalálhatók a Garnier hajápolási termékein (samponok, balzsamok, hajpakolások, nem kiöblítendő termékek és olajok) és bőrápolási termékein (mindennapos arcápolók, színezett és UV-védelemmel ellátott formulák, sminklemosók, arctisztítók, micellás vizek, tonikok).
Mit kell figyelni?
Az „Általános környezeti hatás” címke egy termék életciklusa során minden környezeti tényező összesített értékelése, magában foglalja az összetevők, a csomagolás és a termék előállításának, illetve gyártásának, valamint a termék felhasználásának során fellépő környezeti hatásokat – még a zuhanyozás vagy arctisztítás során felhasznált forró víz mennyiségét és a formula biológiai lebonthatóságát is. Tizennégy tényezőt vesznek figyelembe ennek kidolgozásakor, de a két fő hatástényező a szén-dioxid-lábnyom és a vízlábnyom. Minden terméket egy A-tól E-ig tartó skálán értékel a rendszer, ahol az „A” besorolással ellátott termékeket a termékeik közül legjobbnak ítéli a környezeti hatásuk szempontjából. A ponthatárok kidolgozásakor a L’Oréal csoport több ezer termékét elemezték ki.
Extra tudnivalók
További információk a termékleírás „Környezeti és társadalmi hatások” szakaszában olvashatók, ahol a gyártás feltételei, a csomagolás és a termék társadalmi hozzájárulásának részletei is megtalálhatóak. Minden címkézett termék besorolásra kerül az azonos kategóriába tartozó többi termékekkel összehasonlítva, ezzel megkönnyítve a tudatos döntést.
További információk a garnier.hu oldalon!
Promóció