Míg korábban a fenntartható, öko divatot sokan a biopamut pólókkal, és az egyszerűbb szabású, durvább anyagú darabokkal azonosították, mára számos márka bebizonyította, hogy a fenntarthatóságnak nem kell a kifogástalan dizájn rovására mennie és nem is jelent sokkal drágább termékeket. Ma már egyre több olyan brand van, akik fenntartható darabokat kínálnak: legyen szó természetes alapanyagról, környezetkímélő és etikus gyártásról, hulladék nélküli készítésről, bőven válogathatunk a szebbnél-szebb ruhák és kiegészítők közül, de ne dőljünk be az üres hívószavaknak, hiszen sok anyag közel sem olyan környezetkímélő, mint ahogy azt kommunikálják! Persze nemcsak a boltok, de pláne az internet rengetegében nehéz megtalálni a valóban fenntartható márkákat és a legjobb darabokat, mi viszont készítettünk egy gyűjtést, bemutatva azokat az online boltokat, ahol nem csak fenntartható a divat a jelszó, de a szelekció is magáért beszél.
Fisheyes Fashion
Ha három szóval kellene jellemeznünk az oldalt, akkor az a fenntarthatóság, a luxus és a megfizethetőség lenne. Csupán néhány hete indult hódító útjára a spanyol székhelyű webbolt, amit az Instagram-oldaluk miatt szúrtuk ki: fantasztikus ízléssel válogatják össze a slow fashion jegyében az értéket sugalló luxusmárkákat. A szelekciójuk pedig igazi divatinspiráció nap mint nap! Ruhákat, táskákat, cipőket és ékszereket is kínálnak, a márkák egytől-egyig hadat üzennek a fast fashionnek és az oldal mögött álló csapat arra is különös figyelmet fordít, hogy a világ minden tájáról bemutassa az etikus luxus jegyében alkotó márkákat és tervezőket.
Maiyet
A Maiyet egy etikus márka, a legkiválóbb minőségű kasmírtermékeket kínálják. 2018 őszén döntöttek úgy, hogy a The Maiyet Collective égisze alatt egyesítik erejüket a hozzájuk hasonló szellemiségűekkel, és már 50 másik márkával karöltve létre hoztak egy eseménysorozatot, hogy bemutatkozzanak a minél szélesebb közönségnek. A Maiyet tere a pozitív hatással bíró márkák gyűjtőhelye: emlékeztek még a jó ügyekért dolgozó ékszermárkás összeállításunkra? Például az Eden Diodati is a Maiyet „barátai” között van. A kollektíva legújabb eseményének, egy pop-upnak pedig a patinás londoni Harvey Nichols adott helyet: kell ennél jobb bizonyíték arra, hogy a fenntartható a divat?
MAISON DE MODE
Nézz ki jól, érezd magad jól és tégy is jót: így szól a világ első, kifejezetten fenntartható márkákra fókuszáló webáruházának mottója. 2012 decemberében nyitotta meg az első pop-upját a két alapító, Amanda Hearst és Hassan Pierre. Az etikus luxusdivat-márka pedig nemcsak az online térben, de hagyományos üzlet formájában is hirdeti a fenntartható sikket. A palettájukon ruhákat, ékszereket, kiegészítőket és lakberendezési tárgyakat is találunk. Izgalmasabbnál izgalmasabb márkák darabjait kínálják, úgyhogy kalandra fel!