40 felett is lehetsz modell – modellügynökség Magyarországon is

2019. április 14. |

"Jó lenne minél több 40 felettit látni reklámokban, tévében, újságokban, és ideje lenne észrevenni, hogy mennyire értékes ez a korosztály, mi azon fogunk dolgozni, hogy előtérbe hozzuk az úgynevezett láthatatlan generációt" - mondja Ilkaházi Júlia, a SilverChic Model Agency vezetője.

A napokban megkezdte működését az ügynökség, mely kizárólag 40 felettiekkel foglalkozik. Külföldön az utóbbi években számos ilyen ügynökség lépett színre, például a brit Grey Model Agency vagy az orosz Oldushka, akik érett, idős modellekkel dolgoznak.
Az öregedés, mint természetes folyamat egyre fontosabb szerepet tölt be a médiában, egyre inkább előtérbe kerül az újságok hasábjain, s az emberek egyre nyíltabban beszélnek erről a sokáig tabu témának számító dologról. Mindenki megöregszik egyszer, ha nem hal meg, és a tagadás helyett az öregedés szépségére és előnyeire érdemes felhívni a figyelmet. Nincs ez másképp a modell szakmában sem.
Torma Steffi 63 éves modell
Az ügynökség több funkciót kíván betölteni. Egyrészt várja a tapasztalattal rendelkező modelleket adatbázisába, modelltanfolyamot indít tapasztalattal nem rendelkező jelentkezők számára, harmadszor pedig közvetítő szerepet vállal cégek, reklámügynökségek felé.
A SilverChic ügynökség szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a 40 feletti korosztály is létezik – és amúgy köszöni jól van -, de valamiért mégsem látjuk őket reklámokban, pedig számos szolgáltatást vagy terméket hitelesebben tudnának reklámozni, mint fiatalabb pályatársaik.
A külföldi kifutókon egyre nagyobb számban jelennek meg egykori modellek második virágzásukat élve, ilyen például a 70 éves Maye Musk (Elon Musk édesanyja, aki ráadásul májusban jön Magyarországra a Brain Bar eseményre), aki 2 éve lett a Covergirl arca, ezzel divattörténelmet írva, Lauren Hutton is 73 évesen kezdett újra modellkedni.
Az Instagramnak köszönhetően számos új, civil arc is megjelent a kifutókon illetve reklámkampányokban, például a 64 éves Lyn Slater, aki Accidental Icon néven fut és 675 ezer követővel rendelkezik az Instagramon, és amúgy főállásban professzor. Vagy a 62 éves, ausztrál Sarah Jane Adams a totál ismeretlenségből röpke egy év alatt szedett össze 160 ezer követőt az Instagramon és lett az IMG ügynökség modellje, nemrégiben egy H&M reklámban szerepelt. Az olasz Vogue két éve egy komplett számot szentelt a 60 feletti nőknek, Jane Fonda a Vogue legidősebb címlaplánya lett 81 évesen egy hete.
Az ügynökség alapítói különböző háttérrel rendelkező szakemberek, természetesen egykori modelleket is találunk köztük.
“Külföldön már léteznek a SilverChic-hez hasonló, kimondottan az idősebb korosztállyal dolgozó ügynökségek, ahol divatcégek készítenek kampányokat 40 év feletti modellekkel, akik nem csak a magazinokban, de a divatbemutatók kifutóin is megjelennek. Magyarországon ez egyelőre újszerű elgondolás, mégis hiszünk a szükségességében, és abban, hogy van létjogosultsága egy ilyen projektnek hazánkban” – mondja Ilkaházi Júlia.
Az egykori vezető légiutas-kísérő menedzseli az ügynökséget, állítja össze az oktatási anyagokat, képzési tematikákat. Elmondása szerint az ötlet baráti beszélgetésekből bontakozott ki, majd miután megkérdezett erről marketingest, pr szakembert, nyugdíjasokkal foglalkozó munkaerő-közvetítő céget, modelleket, coachokat és szakmán kívüli negyvenes és ötvenes nőket, mindenki megerősítette abban, hogy érdemes elindulni ezen az úton.  Júlia szintén modellkedett és hostesskedett egyetemi évei alatt, élete mindig is számos szálon kötődött a divat világához és a benne résztvevő emberekhez.
Schmidt Bea, a hetvenes évek egykori sztármanökenje, 1976-ban ő mutatta be Nina Ricci kollekcióját a MODEFEST nemzetközi divatfesztiválon, valamint évekig dolgozott Párizs, London, Tokió, Róma, Bécs, Milánó, és Los Angeles kifutóin. Televíziós szerkesztőként a legnagyobb olasz és francia divatházakkal forgatott. Itthon a Pannónia Szőrmeruhagyár egyetlen modellje volt, többek között az Ez A Divat magazin címlapján láthattuk. Máig a szakmában dolgozik, divatbemutatókon, reklámfilmekben szerepel. Rengeteg modellt tanított, dolgozik stylistként  és rendszeresen publikál.
Tánczos-Cseh Myra szintén modell, hazánkban leginkább Náray-modellként ismert, valamint Schiffer Miklós is őt választotta első könyve arcának. Dolgozott a többi között Armanival, Calvin Kleinnel és az Escadaval, megfordult Tokio, Milánó kifutóin, több nemzetközi divatmárkát képviselt, szerepelt modellként reklámkampányokban.
Rácz Edit fotográfus különleges, művészi látásmódjában a női test vonalainak szépségét a természet alkotta ívekhez hasonlítja. Ezt az összhangot igyekszik képein keresztül átadni. Legjelentősebb szakmai elismerést a PhotoVogue Italia szerkesztőitől kapta: online felületükön 23 képét tették közzé, és ezekből a képekből már egy kiállítása is volt Budapesten. Művészi tevékenysége mellett reklámkampányokat, és divat-sorozatokat is készít.
Barna Nóra sminkes 10 éve dolgozik a szakmában, egy Dolce & Gabbana makeup kampányban is jelent már meg munkája, de a legnagyobb sikerének azt tartja, amikor a kezei közül egy magabiztos nő lép ki a sminkes székből a kamerák elé és tudja MOST a legjobb formáját tudja mutatni.
Csókási Lilla stylist néhány éve döntött úgy, hogy a nemzetközi marketing területét hátrahagyva hivatásává váltja azt, ami mindig is a szenvedélye volt: a stílus, az öltözködés és a divat. Azóta magazinok és más produkciók megbízásából stylistként és egyéni stílustanácsadóként dolgozik.
A múlt heti első fotózáson civilek és profik együtt dolgoztak: Torma Steffi (63), Doszpot Evelin (44), Ligethy Gabi (56) képviselték a civil vonalat, Schmidt Bea (60+), Molnár Elemérné Kamilla (66) és Csutorka László (60+) a profi oldalt.
A képre kattintva nézd meg a galériát!
Az első modelltanfolyam májusban lesz, a jelentkezők hasznos elméleti és gyakorlati ismereteket szerezhetnek a modell szakmáról. A tapasztalt modellek beszélnek a castingok, reklámfilmek és a kifutók világáról, pályájuk szépségeiről és nehézségeiről, és elsajátítják a pózolás  és a kifutói járás alapjait. Résztvesznek egy profi sminkoktatáson, hallhatnak stílusról, divatról, öltözködésről, lesz social media és influencer marketing óra is dr. Zelena András egyetemi docens előadásában. A tanfolyamon végzettek számára a jövőben is rendszeresen kívánnak kurzusokat szervezni újabb témákban, valamint egyéni mentorálásban, vagy konkrét munkára való felkészítésben is segítenek az oktatók.
A képzés háromnapos: május 18., 19. és 25.
Bővebb infó ITT!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat