Izgalmas installációval készült a COS a milánói dizájnhétre

2019. április 17.
Április 8-án mutatta be a COS a „Conifera” (vagyis Örökzöld) című kiállítását, ami egy megújuló anyagokkal és 3D nyomtatási technológiával készült építészeti installáció.

A londoni székhelyű márka a francia származású, Londonban élő építésszel, Arthur Mamou-Manival és a róla elnevezett stúdióval közösen tervezte meg a Milánói Design Héten kiállított alkotást, amely április 9-14. között volt megtekinthető a nagyközönség számára a Salone del Mobile rendezvénysorozaton a Palazzo Isimbardi épületében. A COS idén már nyolcadik alkalommal vett részt a dizájn egyik legnagyobb seregszemléjén, és úgy tűnik, nem állnak távol tőlük az izgalmas együttműködések, legyen az akár táncos performansz is.

A tavalyi Open Sky monumentális installációja után az idei Coniferával új irányba fordultak: az alkotást digitálisan tervezték meg és hozták létre innovatív nyomtatási metódusokat felhasználva, összesen 700 darab modulárisan egymáshoz kapcsolódó bio-téglából áll. A fából és bio-műanyagból készült kompozit háló egyfajta szobrászati útvonalat jelöl ki a Palazzo Isimbardi centrális udvarából a kertbe vezetve.

Ahogy a látogatók keresztülsétálnak az installáción, az alkotás struktúrája megváltozik – az udvarban megjelenő fa és bio-műanyag keveréke a kertbe érve fehér, kissé áttetsző bio-műanyaggá változik, ezzel digitális hidat képezve az ember alkotta és a természet világa között.

A Conifera parametrikus design folyamatból született, ráadásul minden egyes anyagbeli és technológiai innováció új lépést hozott az installáció megtervezésében. Az alkotás vertikálisan integrálja a látványt és a szerkezetet, a tervezés által közvetlen kapcsolatot hoz létre a robotikával – így az építész nemcsak a tervező, hanem az alkotó, készítő is egyszerre. A Conifera moduláris formája biztosíték arra, hogy az installáció tovább tud élni a kiállítás után más környezetben is – a modulok segítségével alternatív módokon és új kontextusba helyezve is fel lehet majd építeni.

“Örömmel fedjük fel a Conifera installációt” – mesélte Karin Gustafsson, a COS kreatív igazgatója. “Mamou-Mani munkája bepillantást enged a jövőbe, megmutatja, hogy mi minden lehetséges, ha a megújuló anyagokat a természet által inspirált, legmodernebb technológiával párosítjuk. Csodálatos látni az elkészült installációt a helyszínen, a Palazzo Isimbardiban, látni azt a víziót életre kelni, amely a közös munkánk, valamint az innovációban és a kézimunkában való közös hitünk által fejlődött és jött létre. Reméljük, hogy a látogatóinkra is olyan inspiráló hatással lesz, mint ránk, és a munkafolyamatok segítik majd informálni a jövő designereit és építészeit.”

Arthur Mamou-Mani úgy fogalmazott, hogy “A Conifera összemossa a digitálisat a fizikai valósággal, valamint a lokálisan előállított és 3D nyomtatott, komposztálható bio-műanyag használatán keresztül a fenntarthatóság kérdésit veti fel. Ez egy dialógus a technológia és a kézimunka között, az ember alkotta formák és a természet között, a monumentalitás és a légiesség között. Remélem, hogy a látogatók értékelni fogják az installáció futurista aspektusát, valamint a mélyen költői és emberi oldalát is.”

A Palazzo Isimbardi látogatói megfigyelhetik majd az egyik Delta WASP (World Advance Saving Project) 3 MT indusztriális 3D nyomtatót is, amellyel létrehozták az installáció mind a 700 bio-tégláját.