Ez történik, ha egy esküvői influenszer válik

2020. január 12.
Molly Rosen Guy a bohém esküvők jól ismert arca volt, aztán a házassága hirtelen zátonyra futott. A New York Times hasábjain mesélt arról, mi következett ezután.

Molly Rosen Guy 2012-ben alapította New Yorkban a Stone Fox Bride vállalkozását, hogy tovább erősítse a „laza” esküvők trendjét. Az üzlet ötlete akkor született meg, amikor saját esküvőjét szervezte, és nem találta meg azokat a szakembereket, akik segítettek volna valóra váltani szokatlan elképzeléseit.

Amikor belevágott a saját üzletébe, a Pinteresten és az Instagramon kezdett el megosztani vagány fotókat magáról, a klienseiről és családtagjairól. Követőtábora hamar százezerre duzzadt, a gépezet beindult: weboldalt készített, hírleveleket gyártott, leszerződött egy könyvkiadóval, és megkapta egy neves magazin esküvői mellékletét. Kívülről minden tökéletesnek hatott, ám magánélete nem alakult zökkenőmentesen. 2017-ben különváltak útjai a férjével, de ezt nem oszthatta meg a követőivel, félt, hogy hiteltelenné válik egy olyan szakmában, aminek minden szegmense az örökkön-örökké ígéretét hirdeti.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Brooklyn Writers Collective (@brooklynwriterscollective) által megosztott bejegyzés, Dec 20., 2019, időpont: 11:52 (PST időzóna szerint)

„Úgy éreztem, tökéletesen tökéletlen édesanyává kell válnom, hiszen ez volt az, amit a brandemmel is üzentem, ahol öt-tízezer dollárért árultam a ruhákat” – mondja Molly Rosen Guy, akiben utólag tudatosult, soha nem akart a műfaj arcává válni. Fiatalon színésznői és modellkarrierről álmodott, ám amikor Hollywood nem fogadta tárt karokkal, New Yorkba költözött, hogy alámerüljön a divatszerkesztők világában. A pezsgő élet 2011-ig tartott, ekkor ugyanis beütött a pénzügyi válság, ő pedig hamar egy szerény szövegírói munkakörben találta magát. A Stone Fox Bride ötletét az esküvője után kezdte el kidolgozni. Vállalkozása a köztudatba azzal a fotóval robbantak be, amin ékszertervező és színész barátnője megcsókolják egymást. A brand egyre ismertebb lett, az üzlet dübörgött, olyan híres kliensek adták egymásnak a kilincset, mint az Olsen ikrek.

Mindeközben magánéletét sem titkolta senki elől, az Instagram élete outlet-je lett, ahol nemcsak az üzlettel kapcsolatos tartalmakat osztotta meg, de férjéről és lányairól is rendszeresen posztolt. „Utólag már nagyon bánom ezt, nem lett volna szabad megtennem” – mondja.

2017-ben piacra dobta első könyvét, ami miatt a válását titokban kellett tartania. Nem sokkal később, édesapja halála után azonban színt vallott Instagramon, és legnagyobb meglepetésére bejegyzése soha nem látott mennyiségű Like-ot kapott. Ezt követően a megkomponált képek helyett a valóságról kezdett el posztolni, őszintén vallott a szorongásáról és kusza magánéletéről.

Ezzel egyidőben egyre több hívást kapott a régi ügyfeleitől, akik arra kérték, hogy – válás, haláleset, magánéleti drámák miatt – törölje az odaláról az esküvői fotóikat. Molly Rosen Guy ekkor jött rá,  nemcsak az ő életében vannak átalakulások. A jelenség elkezdte komolyan foglalkoztatni, és követőit arról kérdezte, érdekelné-e őket egy írásóra, ahol szerelem és veszteség témakörben alkotnának. Az első kurzusra huszonhét követője jelentkezett, a kezdeményezés pedig akkora siker lett, hogy megalapította új vállalkozását, a Brooklyn Writers Collective-ot, ahol írást tanít. (Egy hathetes tanfolyam ezerötszáz dollárba kerül, ami egy régi Stone Fox Bride menyasszonyi ruha töredéke).

Instagram oldalán tanítványai történeteit osztja meg, ezek pedig sokkal mélyebbre visznek, mint egy jól beállított esküvői fotó.

Forrás: nytimes
Nyitókép: Getty Images