Kisasszonyok inspirálta tavaszi csodadarabok

2020. február 11.
Louisa May Alcott regénye már számtalan alkalommal került a filmvászonra. Ezúttal Greta Gerwig szemszögéből élhetjük újra a March nővérek mindennapjait, viszont egy teljesen új, feminizmus átitatta hangnemből. A film már önmagában sokat igér, hiszen a rendező előző filmje, a Lady Bird is sokakat elkápráztatot, ebben az esetben viszont az Oscar-díjjal jutalmazott jelmezek is magukért beszélnek melyeket Jacqueline Durran-nak köszönhetünk. 

Meg, Jo, Amy és Beth precizitással megválasztott, századhű ruhái tökéletesen reprezentálják középosztálybeli helyzetüket, részletgazdagságuk szemet gyönyörködtet, végigkísérik a szereplők fejlődését nem csupán fizikai, hanem morális szempontból is.

Az iparosodás kora Franciaországot tartotta a legnagyobb tekintéllyel bíró divathatalomnak, (legfőképpen a női divat terén), viszont szorosan mögötte haladt az angol divat is, mely a férfi viseletekben mutatta meg a világ számára a szakmai tudását, melyet a forradalmasított gyapjúfeldolgozó-iparnak köszönhetett. Olyannyira meghatározó volt a két ország, hogy külön szakkifejezések párosultak hozzájuk, mint a “Parisienne Mode” és a “London Tailoring”.

A női divat drámai változásokon ment keresztül ekkor: az ingruha, mely nevét a alsóruhaként viselt ingről kapta, dominánssá vált az utcai viseletben is. Egyszerűsége és változatossága erős kontrasztot jelentett a rokokó előző századbeli túlzásaihoz képest. Jelenléte a 21. században tagadhatatlan. Minden hosszúságban, színben és formában megtalálhatóak voltak az üzletekben és valószínűleg a szekrényeinkben is, hiszen mindenkin jól mutatnak, kortól és alkattól függetlenül.

Legfőképpen áttetsző anyagokat, mint például muszlint és a fátyolszövetet alkalmaztak a ruhaiparban az egyszerűségük miatt. A funkció is tükröződött az anyaghasználaton keresztül, a test elszorításához korábban nehéz anyagokat használtak, ezúttal azonban a lágy anyagok a kényelmes mozgást tették lehetővé. A terjedelmes, bő szabásvonallal szemben itt a játékosság jelenik meg, mely mind a szoknyáknál mind pedig a ruhaujjaknál megtalálható, optikailag keskenyítve a derékvonalat is.

A titokzatosságot sugalló magasított nyakvonal szintén hozzátartozott a megjelenéshez, mely vizuálisan nyújtja a viselő felsőtestét, a csipkeáttörések pedig légiesebbé tették a megjelenést – utóbbi apró stílusjegy a mai napig megjelenik a tervezőknél.

A téli hónapokban viszont a kasmír volt a legdominánsabb anyag, – pulóverek, kabátok, stólák és sálak készültek belőlük – ez még mai napig jól ismert és alkalmazott anyag a hideg időben. Ezeket a lágy, puha tapintású ruhaneműket párosíthatjuk farmerrel vagy akár bőrhatású anyagokkal is, így a textilminőségek közötti kontraszt növeli a szett különlegességét és igazán modern külsőt alkot.

Ugyanez az elv követendő a szoknyáknál is. Ha van egy szeretett tüllszoknyánk, nem kell várni egy különleges alkalomra, hogy felvegyük azt, bátran viselhetjük egy fűzős, military stílusirányzatot követő lábbelivel – tompítva ezzel a balettos, harsány összképet.

Megunhatatlan ruhadarabok ezek, – a hosszú és kitartó jelenlétük is tanúsítja – ha mégis unni kezdenénk őket, nyugodtan átnézhetünk a férfi részlegre is, ha más nem, egy kalap vagy egy masniként felköthető selyemsál biztos akad a férfiaknak szánt polcokon is!

Etsy Selyemmasni Ár: $ 28Zara  Bordó tüllszoknya Ár: 8 995 Ft
Alexa Chung Fehér magasított nyakú ingruha Ár: € 250

Depp Krémszínű fűzős bokacsizma Ár: € 117.99 

Mango Gyöngytáska Ár: 12 995 Ft

Max Mara Len és selyemkeverék kalap Ár: 49 690 Ft

Red Valentino Fekete masnis kabát Ár: 259 990 Ft

Reserved Díszített hajcsat Ár: 1 995 Ft

H&M Kasmírpulóver Ár: 24 995 Ft