Az elmúlt szezonokban a loungewear kapott egy izgalmas csavart. A szabászat minden precizitását alkalmazva készült nadrágok jelentek meg a Chloénál és a Celine-nél is, újrafogalmazott kasmír melegítőszettek árasztották el a Brunello Cucinelli, a The Elder Statesman és az Olivia von Halle divatházakat. A Vetements a Juicy Couture-ral megálmodott kollekciójában pedig még egy velúrverziót is bemutatott a 2017-es tavaszi–nyári show-ján – visszahívva a trend híres pionírját.
Az évek során az otthoni viselet kivívta magának a helyet az utcán is: ez lett a modellek „off duty” alapszettje, és a vasárnapi lezser brunchokra igyekvő street style ikonok is ilyesmi holmikban tűntek fel. Ahogyan a parkák, a bomberdzsekik, a denimkabátok és a sportcipők uralják a mindennapokat, nem meglepő, hogy a melegítő és a sportruházat is beitta magát a köztudatba. A selyemből készült edzőnadrágok a Chloé bemutatóján például olyanok voltak, mintha az edzőtermek futógépeiről ugrottak volna a kifutóra, de a Champion nadrágok is egy szempillantás alatt a hétköznapi viselet sztárjaivá váltak. Ezeket a divatfejleményeket olyan mentalitásbeli háttér előzte meg, mint a Goop-életérzés Gwyneth Paltrow tolmácsolásában, vagy Marie Kondo életvezetési tippjei és a hygge eszméje.
És persze mostanában az otthoni munka, a home office elterjedése/kényszere és a bloggervilág is rásegített a trend fellendülésére. Azoknak, akiknek ez még szokatlan és kiaknázatlan terület, üzenjük, hogy mint mindennek, ennek is megvan a gyönyöre. Van, aki már évek óta mestere az otthoni munkavégzésnek, mások azonban csak most kezdik felfedezni a pozitív oldalait: léteznek apró trükkök és cselek, hogy ne érezzük magunkat bezárva a négy fal között.
Idetartozik például az öltözködés is. Mielőtt mindenki napokig egy hatalmas póló és nadrág kombójában töltené az idejét, fontos megtanulnunk a jelenlegi szituációban is elválasztani a különböző feladatainkat és aktivitásainkat egymástól.
Azokon a napokon is, amikor munkába, sportolni vagy előadásokra megyünk, külön szetteket szentelünk a különböző cselekvéseinknek, így az otthoni munkának is kell, hogy legyen ruhaetikettje.
Ez sem egy újkeletű dolog, elég csak az 1900-as évekig visszamennünk, amikor külön outfit tartozott a reggelizéshez, a tanuláshoz és a délutáni teához – és ezek mind csupán otthoni aktivitások.
Természetesen nem kell ilyen drasztikusan betartanunk ezeket a szabályokat, viszont mindenképpen érdemes megadni a módját helytől függetlenül is a tevékenységeinek, hogy szellemileg és lelkileg is különválaszthassuk a teendőinket.
Marie Kondo egyszerű gondolatai is visszhangozhatnak a fejünkben, miszerint látványosan több dologra vagyunk képesek, ha otthoni környezetünkre és megjelenésünkre is ugyanolyan figyelmet szentelünk, mint amikor elhagyjuk a házat. Kasmírfelsők, kardigánok, leggingsek, melegítőnadrágok tárháza áll rendelkezésünkre, hogy kényelmesen, de csinosan töltsük munkával és pihenéssel az elkövetkező napokat.
Ban.Do csíkos rövidujjú ing, 42, 50 £
Band.Do csíkos rövidnadrág, 35 £
The White Company csíkos lenruha, 98 £
Hunkemöller szatén hálóing, 42 £
Skiny geometrikus mintás rövidnadrág, 29, 99 €
Oysho virágmintás ing, 7995 Ft
Mango kötött joggernadrág, 9595 Ft
H&M frottírköntös, 9995 Ft