Nem kérdés, a most 39 éves Beyoncé korunk egyik legbefolyásosabb híressége, aki nemcsak a zeneiparban képes nagy port kavarni, de divatot is diktál – és nem marad csendben akkor sem, ha olyan fontos társadalmi témákban kell felemelnie a hangját, mint a társadalmi kirekesztés, a rasszizmus. Az énekesnő büszke a származására, az őt körülölelő médiafigyelmet pedig arra (is) használja, hogy tehetséges fekete művészekre irányítsa a reflektorfényt.
Ezért készíthette Tyler Mitchell, a Vogue első fekete fotósa a 2018-as szeptemberi lapszám címlapfotóját, és ezért választanak stylistjával, Zerina Ackersszel rendre olyan fekete tervezőket, akik máskülönben elesnének a hírnév lehetőségétől.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Black is King című vizuális albumában debütált többek között Loza Maléombho elefántcsontparti tervező, akinek látványos zebramintás szettjébe bújt bele Beyoncé, vagy Sam Garvey amerikai dizájner, akinek színes, virágos overalljában táncolt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A dél-afrikai Global Citizen Festivalon Enhle Mbali Mlotshwa, Quiteria Kekana és George Malelu tervezők álmodták meg színpadi szettjeit, milliós elérésű Instagram-oldalán pedig rendszeresen pózol feltörekvő tehetségek összeállításaiban. Így kapott megszámlálhatatlan lájkot és megrendelést Sergio Hudson overallja, az Afrikanista pólója, vagy a House A. Sauvage metálfényű blézere.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Beyoncé azonban nem érte be ennyivel: mivel a koronavírus hatására rekordmennyiségű üzlet zárt be, az énekesnő átalakította hivatalos honlapját, az tulajdonképpen a feketék tulajdonában álló vállalkozások gyűjtőhelye lett, a járványban érintett vállalkozások megsegítésére pedig 6 millió dollárt ajánlott fel.
Forrás: Vogue
Nyitókép: Getty Images