A francia American Vintage divatmárka bejelentette, minden jövőbeli kollekciójából száműzi az angórát – tette ezt a PETA állatvédő szervezet nyomására, ami komolyan bírálta a márkát az angóranyúl szőrének használata miatt, és megmutatta, mennyi szenvedéssel jár, amikor az állatok bundáját begyűjtik.
Angóranyúl
Az állatvédő szervezet számtalan online akciót tartott, kommentekkel bombázta a márka közösségimédia-bejegyzéseit, megszámlálhatatlan mennyiségű panaszt tett a brand ügyfélszolgálatán, tiltakozott a világ legnagyobb városainak üzletei előtt, szórólapokat terjesztett, és 320 000 PETA-támogatót tudott rávenni arra, hogy e-mailben is elküldje a cégnek az angóra betiltására vonatkozó felhívást. A kitartó tiltakozás megtette hatását, a Gucci, a Calvin Klein, a Burberry és Alexa Chung után az American Vintage is beállt a sorba, felhagy az angóratartalmú termékek értékesítésével.
Az angóranyúl bundája
Bár az alapító, Michaël Azoulay az Instagramon közzétett levelében igyekezett elmagyarázni a márka saját álláspontját, az állatvédő szervezetek agresszív fellépésével szemben az sem bizonyult elégségesnek, hogy garantálta, az állatok jólléte biztosított, szó sincs embertelen bánásmódról. A márka körül akkor fogyott el végleg a levegő, amikor alkalmazottait is napi szinten inzultálták, fenyegették. A brand már be is jelentette, hogy megtalálta, milyen alternatív alapanyaggal helyettesíti az angórát.
Forrás: fashionunited Fotók: Getty Images