A színpadra ruhát tervezni összetett és bonyolult feladat, a Chanel divatház kreatív igazgatója mégsem ijedt meg a feladattól: Virginie Viard a Palais Garnier felkérésére két szólista kosztümét álmodta meg, hogy aztán január 27-én hivatalosan is megnyissák a nézők nélküli, digitálisan közvetített táncszezont.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Valentine Colasante és Hugo Marchand balett-táncosok klasszikus sötétkék kosztümökben léptek a színpadra, amiket François Lesage francia couture műhelyében hímeztek, ahol csaknem 160 éve tökéletesítik a hímzés technikáját.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Chanel és a balett kapcsolata még Coco Chanel idején lett igazán szoros, pontosabban: szenvedélyes. Amikor a tervező 1913-ban megnézte Igor Stravinsky Tavaszi áldozat című balettjét, mindörökre a balett szerelmese lett: mind a zene, mind a merész színpadi produkció teljesen lenyűgözte őt. Az elkövetkező években nemcsak a kor leghíresebb koreográfusaival és táncteoretikusaival barátkozott össze, de jelmezeket is rendszeresen tervezett – olyan ruhákat keltett életre, amik tökélyre vitték a produkciót. „Mindig jobb valamit elvenni, semmit hozzáadni… mert a test szabadságánál nincs szebb” – nyilatkozta Coco Chanel, amikor látta, hogy a ruhák olykor akadályozzák a táncosok mozgását.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A tánchoz való ragaszkodását Karl Lagerfeld is továbbvitte, például rendszeresen összedolgozott Natalie Portman férjével, Benjamin Millepied koreográfussal. Ő tervezte többek között a 2009-ben bemutatott Hattyúk tavának egyik kosztümjét, amit száz munkaóra alatt, 2500 tollból készítettek el. Sokan nem tudják, de 2018 óta a párizsi Balett évadnyitó gálája a Chanel védnöksége alatt áll, Virginie Viard 2019-ben pedig már egyszer megmutatta, pontosan tudja, hogyan készül a tökéletes balettkosztüm.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Forrás: Vogue Fotó: Instagram