Philipp Plein: „Ne engedjétek senkinek, hogy azt mondja, nem vagytok elég jók!”

2021. december 06.
A német sztárdesignert magabiztosságról, fenntarthatóságról, kriptovalutáról és a mackók iránti rajongásáról kérdeztük.

Kinek tervezel? Hogyan jellemeznéd a „Plein” nőt és férfit?

A Philipp Plein-nők és férfiak azok, akik a határaiktól elrugaszkodva élnek. Magabiztosak, és tudják, mit akarnak elérni. Ez a mentalitás a márka lelke.

Philipp Plein

Német származásod hatással van a tervezői munkásságodra?

Természetesen. Ez is a része annak, ami én vagyok – márpedig ami én vagyok, az a legnagyobb befolyásoló tényező. Az én kollekcióim, az én vízióm, az én ötleteim.

A divattervezők között miben látod a szereped? Közülük valóként tekintesz magadra?

Olyan ruhákat tervezek, amiket az emberek viselni akarnak. Egy konkrét életstílust kínálok, amiben az emberek megtalálják önmagukat. A Philipp Plein, mint márka rendelkezik egy tiszta identitással, és mint üzlet nagyon sikeres, mert autentikus darabokat alkotunk.

A divatiparban egy hatalmas „Plein univerzumot” hoztál létre szerte a nagyvilágban. Milyen hatással volt a Covid-19 a márkára? A márka módszereit illetően kellett bármiféle változást eszközölni?

Ez egy történelmi erejű változás, a covid mindent megváltoztatott. Mint minden változásnál, a legfontosabb, hogy hogyan reagálsz rá. Ha képes vagy időben észlelni a lehetőségeket és jó döntéseket hozol, akkor az üzleted életben marad. A kereskedelem óriási veszteségeket szenvedett, és még mindig veszteséges, habár fellelhetők a javulás jelei. Mi megpróbálunk jobban figyelni a vevőinkre és kívánságaikra. A vásárlók érzelmi élményeket akarnak szerezni a boltban, és az egyediséget keresik.

Mi a véleményed a fenntarthatóságról a divatiparon belül?

A fenttarthatóság manapság elengedhetetlen. A fenntarthatóság szükséges, de egyben egyfajta trend is. Ez egy nagyon hosszú folyamat. Az elején kell kezdeni, ezért kezdtük az alapoknál pár óvintézkedéssel a székhelyünkön Luganoban, valamint a szállítóinknak is követniük kell néhány etikai szabályt.

A branded az egyik első olyan luxuscsoport, amely fizetési módként elfogadja a kriptovalutát. Szükséges lépés volt ez 2021-ben?

Ez egy üzlet. Az üzlet akkor marad életben, ha többet kínálsz, mint mások. A kriptovaluta egy kiegészítő szolgáltatás, amit a vásárlóinknak nyújtunk. Egy luxusmárka vagyunk, ez pedig egy exkluzív szolgáltatás.

Miért vonzódsz a mackókhoz?

A mackó egy szimbólum, amit a jellegzetes Philipp Plein motívumok mentén most újraterveztünk, hogy még hangsúlyosabbá tegyük.

Miképp jellemeznéd a sikert? Mit jelent ez számodra?

A siker egyet jelent egy sikeres üzlet építésével, miközben követed az elképzeléseidet és az álmaidat, és azt csinálod, amit szeretsz. Én elmondhatom: nagyon sikeres vagyok.

Hol látod magad és divatbirodalmad tíz év múlva?

A Philipp Plein már most egy birodalom. Erős e-kereskedelemmel és sűrű kiskereskedelmi hálózattal rendelkezünk. Boltjaink számát világszerte folyamatosan növeljük. Tíz év múlva mi leszünk az egyik legfelismerhetőbbek és legismertebbek a világ luxusmárkái között.

Van valami karriertanácsod a feltörekvő magyar tervezők számára?

Természetesen. Mindig kövessétek az álmaitokat, és az elképzeléseiteket! Ne engedjétek senkinek, hogy azt mondja, nem vagytok elég jók!

Fotó: Getty Images

Olvasd el ezt is!