2021-ben ez volt a 10 legkeresettebb luxusmárka

2022. február 07. |

A Lyst Index rendszeresen listázza napjaink legkeresettebb divatmárkáit – méghozzá az interneten generált keresések, vásárlások, követők, a márka social media interakciói és virtuális élmények alapján. 2021 negyedik negyedévében az alábbi tíz luxusbrand hasított.

1. hely: Balenciaga

A Balenciaga zsinórban már a második alkalommal végez az első helyen, amit a Lyst szakértői a The Lost Tapes videó és a Simpson családdal való együttműködés számlájára írnak a 2022-es tavaszi–nyári kollekció kapcsán. Ehhez jött Demna Gvasalia, a divatház kreatív igazgatójának elismerése a rangos CFDA-díjátadón.

Balenciaga

2. hely: Gucci

A Love Parade show, amit a Hollywood Boulevardon mutatott be a Gucci, meghozta a divatház számára a második helyet. Persze nem szabad megfeledkezni a Hacker kollekcióról sem, amely a Balenciaga közreműködésével készült. A második Gucci x The North Face együttműködés is giga siker lett.

3. hely: Prada

A Prada 2021-es sikere a kampányaihoz megnyert hírességeknek és influenszereknek köszönhető, de  Re-Nylon vödörkalapjára is óriási volt a kereslet, ami a TikToknak köszönhetően lett felkapott. Rengetegen vásárolták a divatház Re-Nylon cipőjét, és sokan tapsoltak, amikor bejelentette nettó-nulla klímastratégiáját.

4. hely: Louis Vuitton

A lista negyedik helyezettje a Louis Vuitton divatház lett, bár a sikert beárnyékolja a kreatív igazgató, Virgil Abloh halála, aki Off-White márkájával a Lyst Index történetében ötször végzett az első helyen. Az egyetlen márka, ami több első helyet ért el, a Gucci volt. A Louis Vuitton sikeréhez a negyedik negyedévben hozzájárult, hogy HoYeon Jung, a Squid Game sztárja a divatház nagykövete lett, de a márka fenntarthatósági törekvései is pluszpontot hoztak a márkának.

5. hely: Moncler

A Moncler, amely a 11. helyen állt a harmadik negyedévben, hat helyet javított a Fortnite, a Hoka és az Evian együttműködéseknek köszönhetően. A márka ezen kívül piacra dobta első parfümjét, valamint fenntarthatósági indexet vezetett be a textilekre, a ruházatra és a luxuscikkekre.

6. hely: Dior

A francia divatház bár harmadik helyezést ért el a harmadik negyedévben, mostanra a hatodik helyre esett vissza – annak ellenére, hogy piacra dobta első sí kapszulakollekcióját. Nagyot ment a márka 2022/23-as őszi–téli férfiruházati bemutatója Londonban, és pozitív fogadtatása volt annak is, hogy  Emma Raducanu és Kylian Mbappé sportolók a Dior márkanagykövetei lettek.

7. hely: Fendi

A Fendi összeállt Kim Kardashian West márkájával, a Skimsszel, míg Kim Jones, a brand kreatív igazgatója Fashion Awards-győztes lett decemberben.

8. hely: Saint Laurent

A Saint Laurent egyik legnagyobb dobása a kristályokkal díszített ’68-as csizmája volt, de az év utolsó negyedében a márka, az Art Basel kiállítás keretében, együttműködött Sho Shibuya művésszel, és egy elektromos kerékpárt is tervezett a Super73-vel. Téli kampánya – amelyet Juergen Teller fotózott – szintén sikeres volt.

9. hely: Versace

A Versace On Ice ünnepi kampánya óriási siker volt, de szerette a közönség, hogy Bella Hadidot tette meg Virtus táskájának arcává.

10. hely: Bottega Veneta

A Bottega Veneta visszaesése Daniel Lee kreatív igazgató meglepetésszerű távozása miatt történt. Ennek ellenére a márka 2022-es tavaszi–nyári kollekciója óriási sikert aratott Detroitban.

Forrás: Vogue Fotó: Getty Images

Olvasd el ezt is!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat