A H&M büszkén jelenti be következő designer együttműködését – egy mérföldkőnek számító partnerséget a Mugler házzal. A Mugler mindig is nyitott volt a karakterek és szépségtípusok széles skálája felé, és most ezzel a partnerséggel még szélesebbre tárja az ajtót. A Mugler kreatív igazgatója, Casey Cadwallader által készített kollekció, amely női és férfi ruhákat, valamint kiegészítőket egyaránt tartalmaz, 2023. május 11-én jelenik meg a kiválasztott üzletekben és online.
Az együttműködés a Mugler lényegét foglalja magában. A Mugler-ház mindig is úttörő, szabályszegő volt: a kifejezés szabadságának, a csillogás és a merészen fékezhetetlen stílus bajnoka. A francia tervező, Manfred Thierry Mugler által 1973-ban alapított Mugler megelőzte a testpozitivitás, a gender fluidity, az átalakulás és a magabiztosság témáit, amelyek ma a divatot uralják. Az amerikai tervező, Casey Cadwallader 2018-ban csatlakozott a házhoz, és megfiatalította annak megjelenését és örökségét, azonnal felismerhető ruhadarabok elképesztő sorozatát hozva létre. A Mugler az avantgárd runway show-k és a határokat feszegető haute couture története; a határokat átlépő, a másvilági, a nem bináris és a technológiai szépséget felvállaló, látomásos elképzeléseké.
Az együttműködésről szóló tárgyalások még Manfred Thierry Mugler 2022 januárjában bekövetkezett halála előtt kezdődtek. A kollekció egyesíti a ház történelmét a jelenével és jövőjével, különböző Mugler-klasszikusokat és aláírásokat kínálva. A kollekció a mai Mugler-világ dinamikus bemutatója, és azoknak a módoknak a prezentálása, ahogyan Cadwallader megcsavarta és újra feltalálta a Házat, hogy friss és releváns legyen az új generáció számára.
„Büszkék vagyunk arra, hogy ezzel a kollekcióval Manfred Thierry Mugler örökségét ünnepelhetjük. Mindannyiunk számára megtiszteltetés volt, hogy megismerhettük Manfredet, és nagyon különleges érzés, hogy Casey-vel és a Mugler-házzal együtt részt vett a kezdeti fázisokban. Casey hihetetlen munkát végzett a történelem és az archívum előtt tisztelegve, miközben a kollekciót teljesen kortárssá tette. Irányítása alatt a Mugler az egyik leginnovatívabb és legizgalmasabb házzá vált a mai divatvilágban” – monda Ann-Sofie Johansson, a H&M kreatív tanácsadója.
„Igazán megtisztelő a H&M-mel való együttműködés. A kollekció mindannak az ünneplése, ami a Mugler ház meghatározója, és minden egyes darab autentikus Mugler, a bodykosztümöktől kezdve, amelyek a mi védjegyünkké váltak, az éles szabásvonalakon át a megmunkált farmerekig. Ez az ikonjaink bemutatója” – mondta Casey Cadwallader, a Mugler kreatív igazgatója.
A kollekció sziluettje a mai Mugler stílus felismerhető stílusa; erős, nagy vállak, a derékra helyezett feszes hangsúly, óda a test ívének és vonalainak, tisztelgés a magabiztosság előtt. És mégis, hogy a ház alapítójának víziójára utaljunk, a kortárs tervek mellett egy sor nagyon különleges, limitált kiadású archív remake-et is kínálunk, amelyeket Cadwallader azért választott ki, mert a mai kornak megfelelőek és arról tanúskodnak, hogy a Mugler központi szerepet játszott a 80-as és 90-es évek kifutói drámáinak dicsőséges éveiben. A kollekció minden egyes darabja a divattörténelem egy-egy pillanata – egy lehetőség a rajongók globális közössége számára, hogy a márka örökségének egy darabját birtokba vehessék. Míg a kollekcióban férfi és női ruhák egyaránt megtalálhatók, a Mugler ethoszát mindig is alátámasztó, a nemek közötti transzformációs stílus központi szerepet játszik.
A kollekció szellemiségének megtestesítése, valamint a Mugler és a zene, a performansz, a teatralitás és a szubkultúra közötti régóta tartó kapcsolat megünneplésére a Mugler és a H&M büszkén jelentet meg egy klipet, amelynek főszereplői feltörekvő sztárok – Amaarae, Shygirl, Eartheater és Arca–, akik közösen feldolgozták a Stardust 1998-as zenéjét, a „Music Sounds Better With You” című dalt, kifejezetten a kollekció megünneplésére. A dalválasztás arra a közösségi érzésre utal, amely ma Cadwallader Mugler-vízióját határozza meg.