A Gucci-ház valódi története: nem gondolnád, hogy még a filmnél is izgalmasabb

2025. április 08.
A Gucci az egyik legjelentősebb luxusmárkaként a sztárok kedvence és a tervezők álma. Madonna, Julia Roberts és Dua Lipa egyaránt viseli a darabjait, a klasszikusoktól a merész és provokatív megjelenésig elképesztően széles ugyanis a palettája. De mi tette halhatatlanná Guccio Gucci örökségét?
Jessica Chastain Gucciban
  • A Gucci védjegye mindig is az olasz minőség volt.
  • A legnagyobb sztárok tették halhatatlanná: Grace Kelly, Jackie Onassis és Madonna is hűségesek voltak a márkához.
  • A minőségen túl az olasz barokkos hatás és az friss trendek beépítése a Gucci titka. 

A Gucci a lovas világ ihletésére született és mind máig egyike a legnagyobb luxusdivatházaknak. A márka története egy tökéletes évszázadot ölel fel Guccio Guccitól Tom Fordon és Sabato De Sarnón át Demnáig. És egy birodalmat, mely a GG logót viseli.

A Gucci titka: kivételes szakmai tudás

Guccio Gucci bőrdíszműves 1921-ben nyitotta meg első butikját Firenzében. Üzletében bőrárukat készített lovasok számára. Ügyfelei nemesek és a legfelső osztályhoz tartozó emberek voltak, akikkel a londoni Savoyban ismerkedett össze. Értette az ízlésüket és saját kreációit azzal tette különlegessé a számukra, hogy helyi mesterembereket alkalmazott.

A második világháború kitörése azonban az ő üzletének is óriási károkat okozott. A bőr ritkaságnak számított, új megoldásokat kellett találni. Így született meg többek közt a máig klasszikusnak számító bambusztáska.

A Gucci igazi családi történet

Guccio Gucci fia a negyvenes években kezdett apja mellett dolgozni, így a családfő 1953-as halálakor át tudta venni a céget. A Gucci ekkor kezdett külföldre terjeszkedni, New Yorkban 1953-ban nyitottak butikot, később következett London, Párizs és Los Angeles. A divatház azonban máig az olasz iparosok, művészek munkájára építi a márkát, a minőségi anyagok és a luxusközpontúság a fő értékei.

A márka hangsúlyt fektet arra is, hogy megválogassa ügyfélkörét. A hatvanas években Jackie Onassis, a Gucci híres és hűséges vásárlójának tiszteletére született a Jackie O bag. Elizabeth Taylor, Grace Kelly, Peter Sellers szintén az ügyfeleik voltak.

Gucci mokaszin

A Gucci mokaszinja

Máig klasszikusnak számít a híres Gucci mokaszin, mely történetének kezdetétől elkíséri a márkát. A hetvenes-nyolcvanas években a római divatház folytatta a terjeszkedést, Ázsiában is üzleteket nyitottak. Ennek ellenére eladásaik csökkentek.

A Gucci megmentője: Tom Ford

A Gucci a kilencvenes években vált újra top márkává. Thomas Carlyle Ford, azaz Tom Ford érkezése jelentette a vérfrissítést. Ford modernizálta a márka esztétikáját élénk, színes palettájával. A Gucci kreációi a kifutókon és a hirdetésekben egyaránt egy érzéki, fülledt hangulatú új trend jegyében születtek, melyet úgy hívnak: porno chic.

Tom Ford

Tom Ford

Tangák, bilincsek, nyitott hátú ruhák, melyek kicsivel a fenék fölött érnek véget. Tom Ford stílusa olyan sztárok lelkesedését keltette fel, mint az avantgard ízléséről híres Madonna.

A Gucci újjászületése

A divatházat 1999-ben a Kering (korábban PPR) luxuscsoport vásárolta fel. Tom Ford 2004-ben távozott, Frida Giannini követte, aki ekkoriban mindössze 35 esztendős volt. A márka történetében fordulatot jelentett a megjelenése: innentől a Gucci korábbi elveire, klasszikus örökségére koncentrált.

Julia Roberts Gucci ruhában Wimbledonban

Julia Roberts Gucci ruhában Wimbledonban

A kétezres években a Gucci fő célkitűzése az volt, hogy végleg megvesse lábát a luxuspiacon, tehetősebb ügyfélkört szeretett volna megnyerni. A gyártás Olaszországban maradt, de az árak folyamatosan emelkedtek. Brad Pitt, Mick Jagger és Jennifer Lopez, Jessica Chastain és Julia Roberts viselte a darabjaikat.

A Gucci új utakon

2015-ben Frida Gianninit a szinte teljesen ismeretlen Alessandro Michele váltotta. Munkássága óriási sikert hozott a Guccinak. A barokkos elemekkel játszó olasz stílust az antik hatás és a geek esztétika, valamint a merész, új dizájnok forradalmasították.

A modernizáció eredményeképp a fiatalok is elkezdték viselni a Gucci darabjait. Az új generációt a fiatal sztárokon keresztül is eléri a márka: 2023-ban például Billie Eilish szereplésével készült az új Gucci-reklámfilm, melyet az Eufóriát jegyző magyar operatőr, Rév Marcell rendezett. 

A maestro 2022-ben távozott. Sabato De Sarno követte, aki, ugyan sikerrel meghonosított egy minimalista vonalat a márkában, távozásra kényszerült két év után. Idén márciusban jelentették be, hogy a grúz származású tervező, Demna lép a Gucci élére, aki a Balenciagától érkezik.

Forrás: Marie Claire France Fotó: Getty Images


Divat
Ne maradj le!