A valódi olasz luxus nyomában: a Dolce & Gabbana története

2025. május 11.
A Dolce & Gabbana maga a dolce vita. A luxusmárka képes csodát tenni egy egyszerű kis fekete ruhával, egy fehér blúzzal. Egyesíti az olasz tradíciót, a mediterrán érzékiséget és esztétikát. Első divatbemutatója, 1986 óta töretlen a sikere, Lupita Nyong'o, Sofia Vergara, Blake Lively és Katalin hercegné egyformán rajong érte.
Dolce Gabbana története
  • A Dolce & Gabbana története Milánóban indult a nyolcvanas években.
  • A luxusmárka óriási portfólióval rendelkezik: a ruházati termékek, szemüvegek és parfümök talán a legismertebbek.  
  • A dolce vita, az itáliai barokk és a bolondos eklektika adja a Dolce & Gabbana stílusának alapját.

A Dolce & Gabbana mélyen kötődik a mediterrán életérzéshez és esztétikához. Első divatbemutatóját 1986-ban tartották Milánóban, Domenico Dolce és Stefano Gabbana közös munkájának gyümölcseként.

Dolce & Gabbana: a kezdetek

Domenico Dolce karrierje édesapja ruházati üzletében, a szicíliai Palermóban indult, itt stylistként dolgozott. Később Milánóba ment divatot tanulni, itt ismerte meg leendő üzlettársát. 

Stefano Gabbana Velencében született, grafikusként kezdte a pályát. Mindkét tervező asszisztensként tevékenykedett a nyolcvanas években, különböző divatházaknál.

Milánói divathét

Milánói divathét: Dolce & Gabbana

Megismerkedésük után mindketten felmondtak akkori munkahelyükön, hogy mindenféle befektetői segítség nélkül belevágjanak közös vállalkozásukba. Ezer dollárból indult a Dolce & Gabbana, 1982-ben. 

Stefano Gabbana és Domenico Dolce 

Így robbant be a Dolce & Gabbana

Kezdetben más milánói divatházak beszállítóiként működtek, de a divatház történetében 1985-ben bekövetkezett első nagy mérföldkőnek köszönhetően hamar szintet lépett a Dolce & Gabbana. Ekkor hívták meg őket, hogy a milánói divathét alatt első kollekciójukkal debütáljanak.

Érzéki és provokatív darabjaikkal egyaránt megnyerték a sajtót és a vevőket, akik alig várták a folytatást. 1986 márciusában érkezett első ready-to-wear kollekciójuk, mely megszilárdította a Dolce & Gabbana nemzetközi hírnevét.

Dolce & Gabbana: a luxus megtestesülése

A vad színekben pompázó barokk, a feminin halszálkás kosztümök és az állatminták egyformán stílusosak a luxusmárka értelmezésében.

Később, 1994-ben debütált a D&G, hogy a tervezők urbánus, elérhető kreációit is piacra dobja. Így a férfi- és gyerekruházat, a bőráru, cipők, kiegészítők, szemüvegek és parfümök, sőt, konyhai kiegészítők is a portfólió részévé váltak. 

A szicíliai és velencei gyökerek máig a Dolce & Gabbana védjegyét képezik. A barokk festészet, az olasz egyházi kultúra, de a popkultúra és mozi is inspirálják a tervezőket. Az arisztokrácia és a munkásosztály, a pimasz egyszerűség és a burzsoá elegancia, az állatminták ösztönössége és a bíborosi pompa feszül egymásnak kollekcióikban.

A sztárok is rajonganak a Dolce & Gabbanáért

Isabella Rossellini, Sofia Vergara, Madonna és Monica Bellucci, Helen Mirren és Katalin hercegné egyformán rajong a Dolce & Gabbana kreációkért.

Hogy mi a közös ezekben a sztárokban? Provokatív stílusuk mindig feminin, de soha nem vulgáris, őrülten játékos, költői, sőt, akár stílusosan giccses. Ezek az értékek tették a Dolce & Gabbanát azzá, ami: a fantázia és a dolce vita szüleménye, a luxus időtálló megtestesülése. 

Forrás: Marie Claire France / Elisabeta Tudor Fotó: Getty Images


Divat