Gerincvédő tippek irodában dolgozóknak

2015. január 05. |

Az irodai munkát végzők háta az átlagosnál is nagyobb veszélynek van kitéve, hiszen az egész napos ülés következében sokan küszködnek gerincproblémákkal, hátfájdalommal, de az egészségtelen tartásnak súlyosabb következményei is lehetnek. A gerinc egészségéért sokat tudunk tenni még ülőmunka esetén is, ha megfogadjuk Dr. Major Zoltán reumatológus főorvos tanácsait.

Hátfájás, nyakfájás, deréktáji fájdalmak, gerincpanaszok, nyaki mozgás korlátozottsága – ezek mind lehetnek az egészségtelen testtartás következményei és gerincproblémára utaló tünetek is. Fontos odafigyelnünk gerincünk egészségére még akkor is, ha munkánk révén egész napos ülésre, számítógépes munkavégzésre vagyunk kényszerítve, hiszen a hanyag testtartás hosszú távon nemcsak hátfájdalmat, de nyaki és deréktáji problémákat is okozhat. „Tapasztalatunk azt mutatja, hogy sok irodában dolgozó vendég érkezik hozzánk olyan panaszokkal, melyek a legtöbb esetben gerincproblémákkal állnak kapcsolatban a naphosszat tartó ülőmunka következtében. Szerencsére az esetek nagy részében nem súlyosak a problémák, azonban érdemes odafigyelni a gerinc egészségére és hangsúlyt fektetni a gerincproblémák megelőzésére” – mondta el Dr. Major Zoltán, a hévízi NaturMed Hotel Carbona főorvosa. A gerinc egészségének megőrzésére a szakember az alábbiakat tanácsolja.

1. Figyeljünk oda a helyes testtartásra ülés közben!

Gyakori probléma, hogy görnyedve ülünk a monitor előtt – figyeljünk oda arra, hogy derekunkat és lapockánkat mindig támassza meg a szék háttámlája. Ha megoldható, javasolt a testtartások változtatása is hosszas ülések során vagy ülőlabda használata, és érdemes óránként pár percre felállni és pár nyújtó gyakorlatot végezni.

2. Sport, sport és sport!

Számos mozgásforma elősegítheti a gerinc egészségének megóvását, mind közül az egyik legjobb az úszás. A közhiedelemmel ellentétben nemcsak a hátúszás lehet gyógyír a hátproblémákra, hiszen a megfelelően gyakorolt mellúszás során is kinyújtózik testünk.

3. Válasszunk megfelelő matracot alváshoz!

A túlságosan puha matrac nem tesz jót gerincünknek, alváshoz inkább keményebb, a gerincet jól megtartó fekvőhelyet válasszunk.

4. Járjunk gyógyfürdőbe!

A hazánkban számos helyen elérthető forró vizű gyógyfürdőknek köztudottan jótékony hatásuk van például az ízületekre, de a gerinc egészségének megóvásához is hozzájárulhatnak. A NaturMed Hotel Carbona egyik specialitása például a súlyfürdő, amely a fürdőzőkre helyezett különböző súlyok segítségével teszi lehetővé a porckorong eredeti állapotának visszaállítását, így a gerincoszlop megnyújtását.

5. Figyeljünk a kalcium és a D-vitamin bevitelére!

A csontok, így a gerinc egészségének megőrzése során kulcsfontosságú szerep jut a kalciumnak, amely a csontokba épülve azokat erősebbé, strapabíróbbá teszik. Fogyasszunk természetes formában kalciumot (pl.: tej, tejtermékek, banán, olajos magvak), és nem szabad megfeledkezni a D-vitaminról sem, amely elősegíti a kalcium felszívódását a csontokba. A D-Vitamin forrása nyáron lehet a napfény is, borús időben azonban érdemes odafigyelni a pótlásra, amely jöhet például tojásból, olajos halakból és májból is.

6. Vizsgáltassuk ki magunkat!

Amennyiben hátproblémáink vannak, érdemes kivizsgáltatni magunkat. Ma már léteznek olyan számítógépes műszerek, amelyek érzékelő szenzorokkal gyorsan feltérképezik a gerinc állapotát és ugyan azzal a géppel elvégezhető a terápia is, amely során egy mini kalapács speciális ütésfrekvenciára állítva minden helytelen vagy kóros berögzülést helyre tesz a hátban. Ilyen szolgáltatás elérhető a hévízi NaturMed Hotel Carbonában is. 

7. Járjunk gerinctornára!

Nemcsak azoknak javasolt a speciális gerinctorna, akiknek fáj a hátuk, hanem azoknak is, akik szeretnék megelőzni a gerincproblémákat. A gerinctorna nagyszerű sportolási, kikapcsolódási lehetőség is!

+1 Járjunk masszázsra!

A masszázs remek stresszoldó és kikapcsoló tevékenység, ráadásul a gerincünk egészségét is megóvhatjuk speciális gerincmasszázzsal.

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Életmód

Home office: vesd be a vasalódeszkát is home office

Home office: vesd be a vasalódeszkát is

A legédesebb húsvéti dekorációk bonami

A legédesebb húsvéti dekorációk