ART HEKK – Interjú Tóth Andrejjel, a Balaton márkájának megalkotójával

2016. augusztus 24.
Számos más projektje mellett 2014 óta saját márkájának, az ART HEKKnek a vezetője Tóth Andrej, akit idén augusztusban a WAMP a hónap tervezőjévé választott. A Balaton képi világa köré épülő ART HEKK megálmodóját a brand elnevezéséről, termékeiről, illetve a márkával kapcsolatos jövőbeli terveiről kérdeztük.

Idén augusztusban a WAMP a hónap tervezőjévé választott az ART HEKK nevű projekteddel. Hogyan foglalható össze az ART HEKK lényege?

Az ART HEKK egy saját brand, mely Balaton ihlette képi világával, egyedi termékeivel, hangulatával hamar elnyerte az emberek tetszését, érdeklődését, így kaphatta meg a WAMP kitüntetését is. A kialakított világ könnyen megszerethető, magunkénak érezhető, hol nosztalgikus, hol meg igen mai életérzést közvetít felénk.

Hogyan született meg a koncepció?

Három évvel ezelőtt, Balatonalmádi strandjának egyik árnyékos asztalkájánál egy fröccs mellett fogant meg az ötlet, a vágy, hogy létrehozzam a saját képi világomat magába foglaló projektemet. Akkoriban Balatonunknak, a „magyar tengerünknek” érthetetlen módon nemigen létezett még önálló kreatívja, márkája, üres volt a piac ezen a téren. Ez az igény, illetve az a belül érzett lendület, öröm, hogy a saját elképzeléseimet megvalósítsam hozta életre az ART HEKK világát.

Miért pont ezt a nevet kapta a projekt?

Történetünk egyik legkönnyebb s legkézenfekvőbb pontja volt az, amikor a Szépművészeti Múzeum teraszán Geszti Péter jóbarátom megálmodta az ART HEKK nevet. Minden benne van, amit érzek s gondolok erről a világról: játékos, pimasz, színes és persze meghökkentő.

Ahogy Péter vall róla:

„Képeslap

A strand, a nádas, a kacsák, a Badacsony, a naplemente, az üdülők, a lángos, a palacsinta. A diszkólézer, ami csóváskodik az éjszakában, a tompa tucc-tucc, ami átkel a túlsó partról. A fürdőrucik, a lányok, a fecskék és fruskák, a napolaj, a matrac,  a bóják, a komp, az iszap meg a szaga. A vonat zaja, ami átmegy hangosbemondóba. A vitorlások. A ringás a vízen. A szúnyog, amit lenyeltünk.

Minden nyár retro, minden idő múlt.

Képtelen lap

A tó, aminek csak északi és déli partja van – keleti és nyugati nincs. Ez hogy lehet?  Tovább megyek. Van-e Magyarországnak tengere? Nincs. Akkor miért hívják úgy a Balatont, hogy a magyar tenger? Aztán. Hogy hívják a Balaton legnépszerűbb halát? Hekk. És milyen hal nincs a Balatonban? Hekk.

Ez, ahogy a dolgok festik magukat minálunk. A dolgok kicsi, de nagyszerű és vidám  értelmetlensége, amelyben olyan otthonosan fürdünk. A valóság, amelyet meghekkeltünk. Erről szól az ART HEKK.

Hogy a képtelen képes legyen.”

Hogyan határoznád meg ezt a stílust?

Andrejes. És ez most egyáltalán nem valami önérzetes jelző. Az egyik, ha nem a legfontosabb alappillére az ART HEKKnek, hogy egy valós, megszólítható ember áll az egész márka mögött, aki a saját érzéseit, gondolatait közvetíti az érdeklődők felé. Ahogy a kiállításaim során bemutatott képeim, úgy az ART HEKK képi világa is a személyes történetem: így kellően életvidám, életigenlő, őszinte s persze buja is egyben.

Milyen termékeket foglal magába az ART HEKK márka?

Egyedi, kézzel készített, főként újrahasznosított alapanyagokra épülő kollekciókból épül fel a márka. Kezdetben a táblaképek és a mára ikonikussá nőtt diófából faragott HEKKek voltak jelen. Majd a közönség igényeit figyelembe véve fokozatosan bevezettük az újrahasznosított molinókból készült táskáinkat (a Medence Csoport együttműködésével), a HEKKes felsőruházatunkat, a TATZ-os tetkóinkat, a halpiacot idéző kerámiahalacskáinkat. Legfrissebb „termékünk” az idén tavasszal debütált s igen gyorsan kedveltté, keresetté vált Workshopunk, melynek során diófahalakat csiszolhatnak, festhetnek a gyermekek és szüleik, melyhez semmilyen előképzettség nem szükséges. Nagyon büszke vagyok erre az új kezdeményezésünkre, mely az ART HEKK egy új oldalát mutatja be. A gyermekek kezében csodák születnek, és ennek egyben gyógyító szerepe is van.

Mik a jövőbeli terveitek az ART HEKK-kel?

Folytatjuk a tudatos márkaépítést, erősítjük a balatoni jelenlétet, kiterjesztjük az országos és nemzetközi megjelenéseinket, tudatosítjuk az ART FOR ALL mottónkat mind a termékeink s mind a Workshopunk által.

Mindemellett két dédelgetett vágyam is van: hogy bevezessük végre a vidám ART HEKK VW kisbusz-mozgó standunkat, illetve hogy piacra dobjuk a buja Carlosos strandtörülközőinket.