Kiakadtak a nők A szolgálólány meséje ihlette borokon

2018. július 15. |

A boros márka a megjelenés után egy nappal vissza is vonta A szolgálólány meséje ihlette borokat a nagy felháborodás hatására.

Mivel A szolgálólány meséje elég népszerű sorozat, elsőre talán jó ötletnek tűnhet élni a merchandising lehetőségével és mindenféle ötletes terméket gyártani belőle. Csakhogy érdemes egy percre megállni és elgondolkodni a sztorin. Mert aki végignézte a gyötrelmes, nemi erőszakkal, elnyomással és családok szétszakításával nyomasztó második évadot, az valószínűleg nem szívesen tölti ki az “Offred” névre keresztelt rozét a poharába.

A Lot18 kénytelen volt egy nappal később visszahívni A szolgálólány meséje ihlette borokat, melyben egyébként háromféle – az Ofglen, az Offred és a Serena Joy – verzió kapható. Mindezt azután, hogy Twitteren rengeteg nő kiakadt, voltak, akik úgy fogalmaztak, hogy a cég “marketinget csinál a nemi erőszaknak”, mások azt nehezményezték, hogy a kapitalizmus egy ilyen fontos témából is banális bóvlikat csinál. Külön problémássá tették a borokat a címkéken álló, frappánsnak szánt leírások, különösen ez az Offred üvegén olvasható mondat: “Felesleges lenne ellenállni a bor selymes, vonzó föld jegyeinek, szóval jobban teszed, ha megadod magad”. Sajnos egy nemi erőszakot középpontba állító sorozat esetében az ilyesmi elég rosszul veszi ki magát.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód