Szavazz Magyarország leginspirálóbb történeteire

2019. január 12.
Mától ismét esélyt adhatsz kedvenc kreatív projektednek, hogy elnyerje a Highlights of Hungary fődíját. Impozáns listát állítottak össze a kurátorok az idei évre is: mű-vészeti tevékenység, szociális projekt, sportteljesítmény, irodalmi vonatkozású öt-let, mezőgazdasági, turisztikai és szociális kezdeményezés egyaránt megtalálható a legjobb 55 között.

Hatodik alkalommal szervezi meg a szokásos csapat a Highlights of Hungary-t, mely független kezdeményezésként, kategóriák nélkül kutatja hazánk legkreatívabb, legegyedibb projektjeit, hogy a folyamat végső lépéseként a közönség kiválaszthassa a saját kedvencét. Többek között a Marie Claire is különdíjast választ, ahogy tavaly isRemete Tibor, a kezdeményezést alapító Super Channel stratégiai vezetője úgy fogalmaz: ezek a projektek minket körülvevő, szerethető történetek, melyekre mindannyian büszkék lehetünk.

Közel sem biztos azonban, hogy a mindennapok során észrevesszük őket: a Highlights of Hungary ezért is szeretne plusz reflektorfényt irányítani rájuk. A POKET-ről, a magyar gyorskorcsolya olimpiai férfi váltóról, a Ruben Brandt, a gyűjtő című filmről vagy a MARGÓ Fesztiválról a legtöbben már hallottak.

Valószínűleg csak kevesen tudják azonban elhelyezni ezek közt az őshonos gyümölcsfák megőrzésére létrehozott Tündérkerteket, a legnagyobb folyónkat lelkes aprólékossággal figyelő Dunai Szigetek című ismeretterjesztő blogot, a romákkal kapcsolatos előítéletek csökkentésére létrehozott UCCU Alapítványt és Séta programját, az innovatív technológiákat a mezőgazdaság hagyományaival ötvöző és többek közt az állatjólétre is fókuszáló Agrofuturát vagy a személyre szabott fővárosi élményeket kínáló Budapest Underguide-ot.

Márpedig ez csak pár példa abból az 55 projektet soroló listáról, mely érzékletesen mutatja, milyen inspirálóan színes hazánk kreatív palettája. Az idei Highlights of Hungary mottója: Hass, alkoss, gyarapíts!” – a fentiek alapján nem is nehéz kitalálni, hogy miért. A projektek egytől egyig, hamisítatlan hazai ízt hordoznak, hatásuk sok esetben egészen messzire visz, és kétség kívül mindannyian többek leszünk általuk.

Most is egy tíz főből álló kurátori csapat gyűjtötte közös platformra a hazai sikereket. Ők mind a kreatív ipar különböző területeit képviselik szakmájukban és az értéket kutatják a mindennapokban. A csapat sokszínű, egy azonban mindenkiben közös: nyitottan, érzékenyen szemlélik a körülöttük létező világot, hazánk innovatív, értékteremtő történéseit.

Akik számára nem újdonság a kiválasztás folyamata: a Telep Galériát vezető Trellay Levente, Szűcs Péter újságíró, a Petersplanet.travel alapítója, Liptay Gabriella közgazdász-szociológus, a KPMG marketing és kommunikációs igazgatója, Bagi László, a Forbes újságírója, Martinkó József építészet- és designkritikus, az Octogon magazin főszerkesztője illetve a Design Terminált vezető és a Brain Bar-t alapító Böszörményi-Nagy Gergely. Ehhez a csapathoz csatlakozott most Varga Judit kétszeres Emmy-díj jelölt díszlettervező, akivel interjúnkat korábban már olvashattad, Bonta Gáspár belsőépítész, Polgár Odett énekes-dalszerző és Andrew Hefler színész, énekes, a Grund Színház alapítója.

Szavazni 2019. január 11-28. között, a Highlights of Hungary honlapján lehet. A közönségdíjat, a különdíjakat és a kurátorok elismerését február 6-án, a Katona József Színházban megrendezendő záróeseményen adják majd át. A Highlights of Hungary csapata pedig biztosítja, hogy ezek a történetek végigkísérnek majd bennünket az egész év során. 

A Highlights of Hungary partnerei közt a tavalyi év után ismét szerepel a KPMG Magyarország. Ez nem véletlen, hiszen több olyan jelölt is található a palettán, amely hasonló értékek és területek mellett elkötelezett, mint a cég: oktatás, diverzitás, egészség és jóllét, fenntarthatóság vagy éppen innováció. Idén is különdíjjal jutalmazzák a felsorolt területek egy kiválasztott képviselőjét.

A kezdeményezés új partnere a Coca-Cola Magyarország: a HoH-hoz hasonlóan az üdítőitalgyártó cég is támogatja a friss, kreatív, fenntartható és minőségi ötleteket, az egyediséget, a nyitottságot, és a bátorságot arra, hogy merjük megvalósítani az álmainkat, akár saját vállalkozás indításával. Ehhez és a projekt szélesebb körben megismertetéséhez fog egy kis további segítséget nyújtani a Coca-Cola Magyarország annak a jelöltnek, amelyiknek különdíját átadja majd.

Médiapartnerek: Marie Claire, Kreatív

www.highlightsofhungary.hu