Nehéz idők várnak az influenszerekre, ugyanis komoly lépésre szánta el magát az Instagram. Jameela Jamil, a The Good Place színésznője lobbizta ki a közösségi oldalnál, hogy korlátozzák a fogyókúrás és plasztikai beavatkozásokat reklámozó posztokat, hogy megvédjék a tinédzserkorú felhasználókat. A színésznő az “I Weigh” nevű testpozitív kampány arcaként tesz már lassan egy éve azért, hogy a nők elfogadóbbak legyenek önmagukkal szemben, és küzd az étkezési rendellenességek és testképzavarok megelőzéséért.
Az Instagram már nyilvánosságra is hozta az új szabályokat, mely szerint “tilos bármilyen fogyókúrás terméket vagy szépészeti beavatkozást posztolni, melyért cserébe az egyén pénzt vagy ellenszolgáltatást fogad el, vagy árat tesz közzé, így 18 év alattiak nem láthatnák”, illetve eltávolítanak a közösségi oldalról “minden olyan posztot, melyben egy termék vagy diéta csodálatos súlyvesztést vagy fogyást ígér”, és mellé kedvezménykódot vagy kereskedelmi ajánlatot adnak.
“Ez hatalmas eredmény a fogyókúrás iparral szemben folytatott küzdelmünkben” – mondta Jameela Jamil közleményében. A színésznő tevékenyen részt vett a munkában, hogy az Instagram új szabályait megalkossák, közvetlenül együtt dolgozott a közösségi oldal munkatársaival és más szakértőkkel.
A fogyókúrás termékek itthon és külföldön is az influencerek tevékenységének középpontjában állnak. Kim Kardashian például étvágycsökkentő nyalókákat is hirdetett már Instagramján. Ezt a tendenciát Jamil élesen kritizálta, és nemcsak Kim Kardashian, de minden ilyen hirdetést közzétevő influencer tevékenységét a fiatal lányokra nézve rendkívül veszélyesnek és mérgezőnek nevezte.
“Azt szeretnénk, ha az Instagram egy pozitív hely lenne minden felhasználónak, ezért az új szabályokkal igyekszünk csökkenteni a nyomást, ami a közösségi oldal miatt nehezedhet a felhasználókra” – mondta az új szabályokról Emma Collins, az Instagram felhasználói szabályokért felelős menedzsere.
Fotó: Unsplash, Instagram