Egy éven át vizsgálták 2020-21-ben a turkálóban vásárlók szokásait a Európában, Ausztráliában és Észak-Amerikában. Eszerint az emberek 72 százaléka legalább egy dolgot vásárolt másodkézből. Azt már mindenki tudja valószínűleg, hogy a turkálóban való vásárlással nemcsak spórolhatunk, de a környezetünket is védhetjük. A Peppermint Magazine kutatásából azonban az is kiderült, hogy sokkal tudatosabbak és érzékenyebbek a stílus iránt azok, akik jobban szeretnek turkálóba járni. Sőt, a stílusérzék sokkal meghatározóbb volt abban, miért jár valaki használtruha-boltba, mint a spórolás vagy a fenntarthatóság.
Stílus vagy divat?
A tanulmányból kirajzolódott, hogy a stílusérzék nagyban eltér a divatérzéktől. A divat középpontjában az újdonság áll: mindig új – még akkor is, ha valami régit idéz fel –, folyamatosan fejlődik és változik. A stílus viszont az önazonosságról, a személyiségünk kifejezéséről szól, ami hosszú távon stabil és lassú változás figyelhető csak meg benne.
A fiatalok között a legnépszerűbb
Érdekes, hogy a fiatalok, milleniálok és Z generációsok körében nőtt meg ugrásszerűen a másodkézből való vásárlás, különösen az online platformokon. Ők egyébként a vizsgálat során kifejezetten stílustudatosnak vallották magukat.
A stílustudatos vásárlók olyan ruhákat szeretnének, ami megfelel a saját személyes stílusuknak és értékeiknek, egyedi és eredeti darabokat szeretnének, ami távol esik a divatos irányvonalaktól és a fast fashion diktálta trendektől. Fontos számukra a magas minőség, tartósság és a kiegészítők.
Forrás: Peppermint Magazine Fotó: Unsplash