Az új brit irányelvek szerint az irodai alkalmazottaknak tizenkét négyzetméternyi területre van szükségük ahhoz, hogy megfelelően dolgozzanak, és még jól is érezzék magukat közben.
A British Council for Offices (BCO)legújabb iránymutatása szerint minden dolgozónak ennyi helyet kell biztosítani a korábban javasolt tíz négyzetméter helyett. A BCO szerint a túlzsúfoltság negatív hatással lehet nemcsak a kényelemre, a jóllétre, de végső soron a teljesítményre is.
Ugyanakkor kevés az a munkavállaló, akinek adódik ennyi saját hely az íróasztala körül. Sőt 2001 és 2018 között az asztalok átlagos mérete 36%-kal csökkent, 15 négyzetméterről mindössze 9,6 négyzetméterre. Érdekes, hogy e tekintetben nagy különbség van a nemzetek között. Svédországban a dolgozók például 20 négyzetméternyi helyen könyökölhetnek, Finnországban pedig több mint 30 négyzetmétert mondhatnak magukénak.
De nem csak a vízszintes vetület számít. Az Egészségügyi és Biztonsági Igazgatóság minimum 11 köbméternyi légteret javasol egy átlagos magasságú helyiségben, ugyanakkor elismeri, hogy az irodabútorok és -felszerelések által elfoglalt hely miatt ez a szám nem elegendő.
Persze fele ennyi hely is elég, amennyiben jó fejek a munkatársak, és kétszer ennyi is kevés, ha idegesítőek. Nehéz, mert a home office-időkben megszoktuk, hogy egyedül dolgozunk, ezért nem könnyű „visszacsábítani” a kollégákat a közös épületekbe. Most úgy tűnik, egyre több cég marad meg a hibrid munkavégzés mellett.
Forrás: TheGuardian Fotó: Getty Images