A mediterrán diéta lesz a 2019-es év legegyszerűbben követhető diétája

2019. január 04. |

Legalább is a US News és World Report listája alapján – ennek ellenére érdemes belevágnunk, hiszen önsanyargatásról szó sincs a mediterrán étrendben.

A mediterrán diéta a legkönnyebben tartható diéta kategóriában mintegy 41 másik, népszerű diétát taszított maga mögé a hírportál listáján, bár ezen egyáltalán nem vagyunk meglepve. (A teljes listát ITT találod!) A mediterrán diétába ugyanis belefér nagyon sok minden, amiről eddig azt hittük, hogy árthat a bikini body-nak…


Fotó: Unsplash

Nem csak a fogyásban, de a szívbetegségek megelőzésében és az agyunk felpörgetésében, egészségének megőrzésében is társunk lesz 2019 diétája. Főleg növényi alapú étrendről van szó, melyben csak néhány tiltólistás szabályra kell odafigyelnünk. De mutatjuk is a legfőbb irányelveket:

1.  Fogyasszunk minél több alacsony keményítőtartalmú zöldséget és gyümölcsöket!

2. A zsírok egyáltalán nem tiltólistásak ebben a diétában, de válasszuk az egészséges alternatívákat: olívaolaj, magok és csonthéjasok formájában vigyük be a jófajta zsírsavakat.

3. A húsok helyett preferáljuk a halat!

4. A legfőbb szénhidrátforrásaink legyenek a teljesértékű gabonák és a hüvelyesek!

5. Háromfajta alapanyag azonban tiltólistára kényszerül az étrendben: az egyszerű cukrok, a finomított keményítők és a vörös húsok – bár ez nem meglepő, a legtöbb táplálékszakértő már régóta hangsúlyozza ezen élelmiszerek csökkentésének szükségességét.

Szólj hozzá te is!

Még több Gasztró

Ezért vagyunk oda az édes ízekért cukor

Ezért vagyunk oda az édes ízekért

Így együnk a szebb jövőért: flexitáriánus étrend egészséges diéta

Így együnk a szebb jövőért: flexitáriánus étrend