Kedvenc helyünk a héten: Bartók – reggel.délben.este

2019. május 15.
Lenyűgözően merész, szofisztikált, egyedi vagy éppenséggel szupertrendi? Egy biztos, valamitől különleges és különlegesen jó, azaz igazi Marie Claire kedvenc. Sorozatunkban jellegzetes és izgalmas helyeket mutat be nektek kolléganőnk, Bodnár Zsófia.

Újabb stílusos gasztropubot köszönthetünk a Bartók Béla úton, a Gellért-hegy lábánál. A Bartók jósolhatóan a boulevard egyik következő kultikus bisztrója, ahol megfér egymás mellett az olaszos pörkölésű és az újhullámos kávé, akárcsak az introvertált költő és a világjáró egyetemista.

Ahogy a neve is jelzi, a nap szinte bármely szakaszában érkezhetünk a Bartókba, legyen szó egy kora reggeli, munka előtti kiadós reggeliről, vasárnapi brunchról, ráérős ebédről vagy éppen egy borozós vacsoráról.

Ugyan alig két hónapja nyitottak, a múlt heti teraszavató eseményükön már teltházas bulival ünnepeltek, és a környékbeliek is hamar felfedezték őket maguknak.

Ha éppen nem esik az eső – ahogy azt sajnos én pont kifogtam -, a teraszon igazi párizsi atmoszférában időzhetünk a rattan székeken, bent pedig tetten érhetünk egy-két mediterrán bárra és brit kávézókra jellemző stíluselemet is. Mindez persze tudatos volt a hely megálmodója, Kereszty Gábor részéről, aki a Pesti oldalon évek óta sikeresen működő Két Szerecsen étterem tulajdonosa is.

Akárcsak az enteriőrben, úgy az étlapon is felfedezhető egy-egy nemzetközi finomság, legyen szó eggs benedictről, vagy az ebédre és vacsorára kérhető tapasokról. Borokból viszont igyekzenek a magyar pincészetek legnépszerűbb évjáratait összegyűjteni, így találunk náluk a Léglitől kezdve Kreinbacheren át a Konyári Fecskéig számtalan verziót – utóbbi egyébként a ház bora is.

Reggelire bőséges választékból rendelhetünk, rántottánkat vagy tükörtojásunkat a legkülönfélébb feltétekkel kérhetjük, én mégis a kedvenc formátumomat, a buggyantott tojást választottam lazaccal és isteni hollandi mártással.

Kevés olyan salátát ismerek, ami meg tud győzni, arról, hogy a (látszólag) kiadósabb finomságok helyett mellette döntsek, de a Bartók Gravlax Bowl-ja határozottan ilyen! Persze most végigkóstoltam az étlapot, de a 6 perces tojással, avokádóval és lazaccal készített hatalmas tál tökéletes bizonyítéka annak, hogy egy egészséges étrend alatt sem kell lemondani a legjobb dolgokról a világon!

Az ebéd és vacsora menüjéről a tapasokat emelném ki, melyek közül a sült kecskesajt pirított dióval és a marinált sültpaprika fetával vitte a pálmát. Érdemes többféle tapast is kipróbálni, ha többen vagyunk,  majd középről csipegetni, hogy minél többet kipróbálhassunk!

9 fotó megtekintése

További képeinkért kattints a galériára!

A nyitás után két hónappal szerintem kijelenthető, hogy egy minőségi, időtálló helyet álmodtak meg a Gellért-hegynél, ahová húsz év múlva, megannnyi szép emlékkel gazdagabban térünk majd vissza. Kereszty Gábor szerint ez lesz az a hely, amelybe mindenki azt lát majd bele, amit éppen akar, napszaktól függően, ami lehet, hogy a kedvenc reggelizőhelyünk vagy éppen a szombat esti bázisunk lesz.

Kiknek ajánljuk: elsősorban a nyitott gasztronómia szerelmeseinek, és a pestieknek (is), hogy kicsit kimozduljanak a komfortzónájukból, mert megéri!

Mikor: reggel, délben, este. Hétfőtől szombatig 7.30-22.00-ig, vasárnap 9.00-22.00-ig. Aki pedig nem teheti meg, hogy minden vasárnapot a nagymamánál töltsön, lent a Bartókban klasszikus húslevessel, és rántotthússal várják a nosztalgiázni vágyókat ebédidőben.

Árfekvés: a reggeli tojások az 1190 Ft-os tojásoktól az 1790 Ft-os lazacos benedictig kérhetőek, míg a tapasok 1190 Ft-os paradicsomos chutney-tól a 2019 Ft-os sistergő rák között mozognak. Teljes étlapért kattints ide.

Marie Claire plusz: a sör mellett elég menő, hogy a Bartókban a prosecco-t is csapolják!